Stúpajúci trend vo výbere mýta pokračoval aj v máji

NETKY.SK • 16 Jún 2011, 07:26 • 2 min
Stúpajúci trend vo výbere mýta pokračoval aj v máji

Stúpajúci trend vo výbere mýta pokračoval aj v máji

slovakia

left justify in out

img

Komplexná služba elektronického výberu mýta zabezpečila v máji pre Slovenskú republiku takmer 13,8 milióna eur, čo je o takmer 11 % viac ako za rovnaký mesiac predchádzajúceho roka. Zvýšený výber mýta súvisí s oživením nákladnej cestnej dopravy, a to najmä na strane domácich prevádzkovateľov vozidiel.
      Za užívanie vymedzených úsekov ciest na diaľniciach a rýchlostných cestách sa v máji vybralo na mýte takmer 8,3 milióna eur. Na vymedzených úsekoch ciest I. triedy to bolo za rovnaké obdobie 5 miliónov eur.
      V rámci tranzitného ticketingu sa v minulom mesiaci vybralo vyše 450.000 eur. Z celkovej sumy vybraného mýta takmer 42 % zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. V máji užívalo vymedzené úseky ciest denne v priemere 30.157 vozidiel nad 3,5 t.  
      V elektronickom mýtnom systéme bolo k 31. máju 2011 evidovaných 192.465 aktívnych palubných jednotiek. Oproti predchádzajúcemu mesiacu ich počet vzrástol o 1035 kusov. Viac ako 66 % aktívnych palubných jednotiek dlhodobo užívajú vozidlá zo zahraničia.
      Mobilné jednotky vynucovania v máji na spoplatnených úsekoch ciest skontrolovali vyše 194.000 vozidiel. Hliadky mýtnej polície riešili 587 prípadov porušenia zákona o elektronickom mýte, na doplatkoch mýta pre štát vybrali 14.166 eur. Vodiči, ktorí spôsobili mýtny priestupok, platili v máji ešte pokuty vo výške 1650, resp. 2650 eur.
      V máji zaznamenal SkyToll v rámci prevádzky elektronického výberu mýta celkovo 329 podaní od zákazníkov, z toho len 21 podaní bolo opodstatnených. Oproti aprílu počet opodstatnených zákazníckych podaní klesol o 7. Z celkového počtu reklamácií v 4 prípadoch išlo o prehodnotenie výšky úhrady mýta, resp. iných poplatkov a 3 podania súviseli s reklamáciou dobitia kreditu. Traja dopravcovia žiadali o prehodnotenie udelenia pokuty. Ani v máji SkyToll nezaznamenal žiadnu reklamáciu faktúry či poškodenej palubnej jednotky. Všetky reklamácie boli vybavené v lehote stanovenej v zmluve s Národnou diaľničnou spoločnosťou, teda do 5 pracovných dní.
Zdroj: TASR/Sky Toll



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies