Stratu či poškodenie batožiny treba okamžite po prílete nahlásiť
Stratu, poškodenie či vykradnutie batožiny by mal cestujúci hneď po prílete nahlásiť. "Základným pravidlom je kontaktovať príslušné reklamačné oddelenie obvykle označené ako "Lost and found" a spísať protokol o danej skutočnosti. S cestujúcim na reklamáciách komunikuje priamo letecká spoločnosť, ak má táto zastúpenie na danom letisku, prípadne jej handlingový partner," vysvetlila pre TASR hovorkyňa bratislavského letiska Dana Madunická.
Upozornila, že letisko nenesie zodpovednosť za stratu či poškodenie batožiny. Tú totiž nesie aerolinka, u ktorej si cestujúci letenku zakúpil, prípadne cestovná kancelária, ak ide o letecký zájazd. "Každý prípad stratenej batožiny sa podrobne monitoruje v rámci systému "World Tracer Managment", kde sú zablúdené batožiny evidované po dobu 90 dní. Problémom môže byť, že niektoré dovolenkové letiská a spoločnosti nie sú predplatiteľmi tohto systému. Vtedy sa pátranie uskutočňuje pomocou telexov, čo môže čakanie cestujúceho na svoju batožinu predĺžiť," dodala.
Cestujúci by si mal z dôvodu predídenia poškodeniu alebo neoprávnenej manipulácii zvoliť správny typ kufra alebo cestovnej tašky. Batožinu by si mal chrániť cestovnou zámkou či ochrannou fóliou," zdôraznila. Zároveň sa cestujúcim odporúča, aby si pred odletom v prepravných podmienkach leteckej spoločnosti naštudovali nároky na náhradu škody v prípade stratenej a poškodenej batožiny. "Ako preventívnu ochranu odporúčame cestujúcim zahrnúť poistenie batožiny do celkového balíka cestovného poistenia a všetky cennosti i krehké veci si pribaliť do príručnej batožiny," uzavrela Madunická.
Zdroj: TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies