BRATISLAVA – Od 1. júla budú všetci štatutári komunikovať s úradmi a preberať si poštu prostredníctvom zriadených elektronických schránok.
Už žiadne odkladanie termínu! Elektronické schránky dovŕšením polnoci budú povinnosťou pre každú jednu slovenskú firmu. No podľa informácii však naši podnikatelia tento fakt odignorovali.
Až 40 percent, čo predstavuje 84-tisíc podnikateľov z celkového počtu 217-tisíc štatutárov si elektronickú schránku nezriadilo. Najčastejším odôvodnením firiem prečo si schránku nezriadili boli dlhé rady na na úradoch, skoro hodinové čakačky na vybavenie si elektronických občianskych preukazov, zaobstaranie si čítačky, zložitý proces a celková náročnosť systému.
„Keď je človek naučený na Google a jednoduché rozhranie, nepáči sa mu prácne dostávanie sa k dokumentom a rozklikávačky,“ vysvetľuje daňová poradkyňa A&T solutions Marcela Bošková.
Schránka podľa odborníkov nemá slúžiť len na to, aby do nej prišla správa od štátu. „Malo by to byť čo najpodobnejšie klasickému e-mailu. Zatiaľ sa to absolútne nedá použiť,“ tvrdí zase Vladimír Sommer zo spoločnosti Mister & Sommer.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies