Spôsobil tragédiu nemeckého airbusu pokles tlaku v kabíne?

NETKY.SK • 25 Marec 2015, 19:29 • 2 min
Spôsobil tragédiu nemeckého airbusu pokles tlaku v kabíne?

BERLÍN - Nemecko je aj deň po katastrofe airbusu spoločnosti Germanwings, ktorý sa zrútil so 144 cestujúcimi a šiestimi členmi posádky v alpskej oblasti na juhu Francúzska, a to počas letu z Barcelony do Düsseldorfu, v šokovom stave. Na celom území spolkovej republiky sú vlajky spustené na pol žrde.

slovakia

left justify in out

Médiá, ktoré od utorka výrazne zmenili program a prinášajú mimoriadne spravodajské relácie prakticky v priebehu celého dňa, neposkytli napriek úsiliu zatiaľ verejnosti to hlavné - odpoveď na otázku, prečo zahynulo zrejme 150 ľudí, prečo došlo k osemminútovému klesaniu stroja z cestovnej výšky, ktoré ešte zrejme odštartovala posádka, avšak následne ho už asi nemala pod kontrolou, a prečo sa stroj po dopade relatívne vysokou rýchlosťou vlastne rozbil na malé čiastočky, nehovoriac o telách pasažierov.
     

Príčiny tragédie nie sú zatiaľ záhadou iba pre laickú verejnosť, ale aj pre vedenie koncernu Lufthansa, ktorého dcérskou spoločnosťou je Germanwings, ako aj pre početných expertov v oblasti civilného letectva, vrátane skúsených pilotov.
     

Najčastejšie sa v tejto súvislosti spomína prudký pokles tlaku v kabíne stroja, ktorý mohlo spôsobiť napríklad rozbitie niektorého z okien stroja. V takom prípade totiž majú piloti iba desiatky sekúnd na nasadenie si masiek, ktoré by im predĺžili schopnosť udržať si kontrolu nad strojom, inak upadajú podobne ako cestujúci do bezvedomia.
     

Ak sa však piloti naozaj na základe zatiaľ nešpecifikovaných problémov rozhodli pre kontrolovaný pokles stroja a následne už neboli schopní prevziať jeho riadenie od autopilota ani kontaktovať niektoré z letísk v okolí francúzskeho pobrežia Stredozemného mora, kde už začalo klesanie airbusu, potom zrejme na palube nastal neočakávaný vývoj, ktorý už nedokázali zvládnuť.
     

Či k tomu skutočne došlo, to ani na základe doterajších poznatkov expertov skúmajúcich záznamník komunikácie v kokpite z prvej čiernej skrinky stroja nikto nepotvrdil ani nevyvrátil.
     

Kým nemecké, ale aj americké bezpečnostné kruhy nepovažujú teroristický útok za reálnu hypotézu príčiny katastrofy, francúzsky premiér Manuel Valls, ale aj šéf francúzskeho úradu pre vyšetrovanie leteckých nehôd tvrdia, že žiadnu možnosť nemožno zatiaľ vylúčiť.
     

Šéf Lufthansy Carsten Spohr, ktorý sa už v utorok vyjadril, že verí v relatívne rýchle objasnenie príčin nešťastia, ktoré si osobne nedokáže vysvetliť, dnes vylúčil, že by havária mohla súvisieť s pondelkovou opravou technického problému na stroji na letisku v Düsseldorfe, pretože išlo o drobnosť z hľadiska letovej bezpečnosti.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies