Bratislava - Sociálna poisťovňa po tom, čo živnostníkom a ostatným samostatne zárobkovo činným osobám začala pripomínať nedoplatky na bežnom poistnom prostredníctvom SMS a e-mailových správ, zaznamenala rastúci trend úhrad. V apríli a v máji 2014 znížila svoje pohľadávky voči tejto skupine osôb o 144.476 eur.
Projekt rozosielania SMS a e-mailových správ tak jednoznačne prispieva k zvýšenému výberu poistného. Po tretej vlne výziev, keď v máji upozorňovala na nedoplatky za apríl, zaznamenala úhrady v sume takmer 71.000 eur.
Počas testovania služby dostávajú informáciu o nedoplatku samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) v rámci pobočky Bratislava. Sociálna poisťovňa má záujem postupne rozšíriť túto službu na celom Slovensku.
Pripomínanie neuhradeného poistného sa stretlo s pozitívnymi ohlasmi oslovených osôb, ktoré sa tak môžu vyhnúť narastaniu penále za omeškanie platby, prípadne ďalším zákonným krokom, ktoré sprevádzajú vymáhanie dlhu, napríklad exekúcii. Je preto v záujme všetkých platiteľov poistného, aby si v pobočkách SP aktualizovali svoje kontaktné údaje, upozornila Sociálna poisťovňa.