Sociálna poisťovňa plánuje elektronizáciu. Zjednodušia sa tak úkony klientov i pracovníkov

NETKY.SK • 19 Február 2021, 09:41 • 2 min
Sociálna poisťovňa plánuje elektronizáciu. Zjednodušia sa tak úkony klientov i pracovníkov

BRATISLAVA - Sociálna poisťovňa má v pláne ušetriť čas klientov aj zamestnancov. Chcú zaviesť elektronické zložky a služby, pomocou ktorých budú môcť klienti vybaviť napríklad práce neschopnosť.

slovakia

left justify in out

Sociálna poisťovňa má v pláne zaviesť pre klientov elektronické zložky a nové elektronické služby. Uvádza sa to v návrhu strategických zámerov činnosti Sociálnej poisťovne na roky 2021 až 2026, ktorý poisťovňa predložila na pripomienkovanie.

 

img

 

Elektronická zložka klienta bude slúžiť na správu a spracovanie vstupných a výstupných dokumentov týkajúcich sa klienta a jeho väzby na sociálne poistenie. Poisťovňa od toho očakáva úsporu času v prospech občanov a zamestnávateľov, ale aj v prospech zamestnancov Sociálnej poisťovne.

 

img

"Elektronické služby budú mať aj dopad na zníženie spotreby papiera a súvisiaceho spotrebného materiálu, resp. zníženie nákladov na doručovanie dokumentov klientom pri využití elektronického formátu," tvrdí Sociálna poisťovňa.

 

Zavedenie elektronickej práceneschopnosti podľa poisťovne zabezpečí nahradenie listinného potvrdzovania dočasnej PN a žiadosti o nemocenské a náhradu príjmu pri dočasnej PN elektronickým vystavením dokumentu ošetrujúcim lekárom.

 

"Prostredníctvom elektronickej výmeny údajov medzi lekármi, zamestnávateľmi, poistencami a Sociálnou poisťovňou budú vytvorené predpoklady na zavedenie novej elektronickej služby, ktorá po nasadení do bežného života prinesie hlavne časové úspory pri vybavovaní a potvrdzovaní súčasných papierových potvrdení jednotlivých dielov tlačiva dočasnej pracovnej neschopnosti," uvádza sa v materiáli.

Zámerom poisťovne je aj štandardizovať klientske centrá, čím sa má zvýšiť kvalita kontaktných služieb poskytovaných poisťovňou, a to nárastom kvality poskytovaných služieb odborne zdatnými a komunikačne zručnými zamestnancami.

img

"Zvýši sa bezpečnosť fyzického prostredia klientskych centier. V neposlednom rade bude zohľadňovaný aj environmentálny aspekt pri vytváraní služieb a prostredia klientskych centier," dodáva poisťovňa.
 

Podobný článok: Sociálna poisťovňa upravuje úradné hodiny



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Kristýna Peštová
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies