Slovensko by malo s Rakúskom vyrokovať zmeny v zákone o minimálnej mzde pre dopravcov

NETKY.SK • 22 Marec 2017, 15:18 • 2 min
Slovensko by malo s Rakúskom vyrokovať zmeny v zákone o minimálnej mzde pre dopravcov

BRATISLAVA - Slovensko by malo s Rakúskom vyrokovať vylúčenie krátkodobej prepravy a zavedenie hromadných namiesto jednorazových hlásení každej cesty. Tie najviac komplikujú život dopravcom.

slovakia

left justify in out

Navrhuje to rakúsky expert a managing partner spoločnosti Grant Thornton Slovensko Wilfried Serles v súvislosti s tým, že dopravcov extrémne zaťažuje novela rakúskeho zákona o minimálnej mzde. Za nedodržanie tohto zákona hrozí slovenským dopravcom v Rakúsku pokuta až 50 tisíc eur. "Slovensko by malo takisto okamžite začať rokovať s partnermi v EÚ o riešení neudržateľnej situácie slovenských dopravcov pri doprave do Rakúska," zdôraznil Serles. 

Zložité administratívne povinnosti vyplývajúce z novely rakúskeho zákona o boji proti sociálnemu a mzdovému dumpingu sa od začiatku tohto roka týkajú aj prepravy osôb a tovaru. Všetci prepravcovia od taxikárov až po zájazdy a kamiónovú prepravu, s výnimkou tranzitu, musia podstupovať zložitú administratívu.

"Tento zákon je neprijateľne protekcionistický a ide jednoznačne proti voľnému pohybu tovarov a služieb v EÚ. Povinnosti, ktoré ukladá dopravcom, sú prakticky nesplniteľné. Okrem toho, podobnú legislatívu v Nemecku a Francúzsku už preveruje Európska komisia," upozornil Serles. Je preto presvedčený, že slovenská vláda má reálnu šancu dosiahnuť ústupky pre slovenských dopravcov pri krátkodobej preprave a spôsobe nahlasovania.

SR by sa podľa rakúskeho experta mala usilovať o štyri realistické zmeny v spomínanom zákone. Ide o vyňatie krátkodobej prepravy spod platnosti zákona, napríklad počas niekoľkých dní v mesiaci, či cesty taxíkom na viedenské letisko. "Je nezmysel, aby taxikár musel nahlasovať každú jednu jazdu na viedenské letisko," tvrdí Serles. Ďalšia zmena by sa mala týkať upustenia od osobitného hlásenia každej cesty a zavedenia hromadného hlásenia, napríklad mesačného, štvrťročného alebo ročného, v závislosti od rozsahu prepravy do Rakúska.

Expert zároveň navrhuje uľahčiť určenie rakúskej minimálnej mzdy napríklad pevnou prirážkou, uplatnenou na pracovný čas v Rakúsku. Súčasný zákon sa totiž odvoláva na kolektívne zmluvy a sťažuje dopravcom zistenie, akú mzdu vlastne musia vyplácať. Malo by sa tiež umožniť pripočítanie diét a cestovných náhrad vodičov do výpočtu rakúskej minimálnej mzdy. "Rakúsku stranu treba presvedčiť, že po vzore Slovenska sa diéty chápu ako bežná súčasť mzdy," dodal Serles.
 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Jozef Botos
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies