Slovenské nákladiaky jazdia čoraz kratšie trasy, výnimkou je Nemecko

NETKY.SK • 26 Marec 2019, 18:28 • 2 min
Slovenské nákladiaky jazdia čoraz kratšie trasy, výnimkou je Nemecko

BRATISLAVA - Slovenskí cestní nákladní dopravcovia jazdia čoraz kratšie trasy, jedinou výnimkou zostáva Nemecko. Posilňuje doprava v rámci Slovenska aj do Nemecka, informovala v utorok spoločnosť DKV Euro Service, poskytujúca služby pre dopravcov.

slovakia

left justify in out

Z údajov jej zákazníkov vyplýva, že dopravcovia vlani ďalej obmedzili nákladnú dopravu do vzdialenejších štátov Európy, najmä do Francúzska a Španielska.

"V tomto prípade ide o dlhodobý jav. Dopravcovia obmedzujú medzinárodnú dopravu na dlhých trasách a zameriavajú sa viac na vnútroštátnu prepravu, okolité krajiny a Nemecko. Dôvodov je celý rad: od nedostatku vodičov cez konkurenciu z východu až po vysokú minimálnu mzdu vo Francúzsku," povedal riaditeľ českej a slovenskej pobočky DKV Euro Service Lukáš Ondráček.

Nemecko zostalo aj v minulom roku najdôležitejšou zahraničnou krajinou, kam v minulom roku smerovalo najviac slovenských dopravcov.

 

"Klesajúce objemy dopravy do Francúzska a Španielska vynahradil nárast objemov do Nemecka. Podľa výberu mýta jazdili naši zákazníci do Nemecka viac ako v predchádzajúcom roku," uviedol Ondráček. Nemecko má významný podiel medzi zahraničnými krajinami, aj čo sa týka tankovania.

Obmedzenie medzinárodnej a posilnenie vnútroštátnej dopravy potvrdzuje aj rastúci podiel tankovania na Slovensku a v Čechách na úkor ďalších krajín.

 

img

 

"Tankovanie v iných krajinách ako Slovensko a Česko vykázalo buď stagnáciu alebo drobný pokles. Naopak, tankovanie doma rastie už niekoľko rokov po sebe. V minulom roku sa objem zvýšil o takmer 10 percent, v januári a vo februári sa nárast blíži k 15 percentám," uviedol Ondráček.

Dopravcovia sú tradične prvým indikátorom zmien vo vývoji ekonomiky. Úvod roka v štatistikách dopravy naznačil, že spomalenie rastu nemeckej ekonomiky sa začína dotýkať Slovenska aj Čiech.

 

"V tomto roku sa oproti predchádzajúcim rokom doprava rozbehla pomalšie, čo je zrejme dané spomaľovaním ekonomického rastu v Nemecku," upozornil Ondráček s tým, že vidieť to, napríklad, u firiem pracujúcich pre segment automotive.

 

Tento trend pre dopravcov podľa DKV Euro Service zatiaľ nepredstavuje zásadné ohrozenie. Na spomaľujúci rast ekonomiky sú totiž dopravcovia pripravení vďaka redukciám flotíl, k čomu ich viedol hlavne nedostatok vodičov.

 

V medziročnom porovnaní oproti vlaňajšiemu januáru zákazníci spoločnosti obmedzili vozový park zhruba o 10 percent.

 

Dopravcovia majú v súčasnosti dostatok zákaziek na krátke vzdialenosti, a ak budú slovenská a nemecká ekonomika stabilné, budú v tomto režime fungovať naďalej.

 

"V prípade krízy je pravdepodobné, že budú nútení opäť začať jazdiť aj na dlhých trasách cez celú Európu. Vzhľadom na súčasné veľmi nízke marže pri diaľkovej preprave, ktoré stlačila najmä konkurencia z východu, budú dopravcovia potrebovať intervencie štátu," tvrdí Ondráček.

 

Napríklad v podobe zníženia spotrebnej dane alebo zavedenia vratiek spotrebnej dane pre dopravcov. "Pri daniach, aké dopravcovia v súčasnosti odvádzajú, ich môže ďalšia kríza vážne poškodiť, prípadne až zlikvidovať," dodal Ondráček.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
barbora lučivjanská
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies