Slovenská pošta zvyšuje ceny

NETKY.SK • 28 Jún 2019, 15:05 • 2 min
Slovenská pošta zvyšuje ceny

BRATISLAVA - Slovenská pošta, a. s., od 1. júla upravuje ceny univerzálnej služby a poštového platobného styku. Doterajšie vnútroštátne tarify podľa štátnej poštovej spoločnosti neodzrkadľovali úroveň reálnych nákladov na ich poskytovanie.

slovakia

left justify in out

Ako Slovenská pošta dnes informovala, za všetky typy vnútroštátnych listových zásielok a poštových poukážok si obyvatelia priplatia mesačne v priemere päť centov.

 

Takáto úprava taríf prinesie spoločnosti finančné prostriedky, ktoré nevyhnutne potrebuje na rastúce mzdové náklady prevádzkových zamestnancov, ako aj modernizáciu služieb pre ľudí a zefektívnenie procesov.

"Od 1. júla tohto roku sú ceny univerzálnej služby a poštového platobného styku pre vnútroštátny poštový styk navýšené v priemere o jedenásť centov. Aj po tejto úprave sú ceny Slovenskej pošty na bežnej úrovni cien pôšt v susediacich krajinách, ktoré rovnako reagujú na zvyšovanie nákladov súvisiacich so zabezpečením poštových služieb," uviedla v tlačovej správe hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská.

V dôsledku digitalizovania a elektronizácie Slovenská pošta zaznamenáva dlhodobý pokles záujmu o využívanie poštových služieb. Výšku celkových nákladov na zabezpečenie služieb ovplyvňuje najmä neustály rast personálnych a prevádzkových nákladov.

 

Zmena cien univerzálnej služby má podľa spoločnosti najvýznamnejší vplyv na možnosti rozvoja moderných a efektívnych poštových služieb pre ľudí. Výnosy z univerzálnej služby tvoria vyše 50 percent z celkových výnosov Slovenskej pošty. Už v rámci stratégie Pošta 2020, ktorú vedenie spoločnosti predstavilo vlani v septembri, bola identifikovaná potreba úpravy cien vybraných produktov a služieb, ktorých súčasná výška nezodpovedala reálnym nákladom na ich poskytovanie.

 

img


Slovenská pošta neupravuje všetky tarify univerzálnej služby, úprava cien sa nedotkne napríklad medzinárodnej pošty a balíkových služieb. Balíkové služby Slovenskej pošty využíva viac ako 70 percent zákazníkov takmer všetkých internetových obchodov na Slovensku.

 

Pre zabezpečenie dostatočnej flexibility pri doručovaní a spracovaní balíkových zásielok pošta plánuje rozšíriť kapacitu logistického centra vo Zvolene o vyše tristo percent.

 

"Už zanedlho budú môcť zákazníci využívať napríklad novú mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, či ešte širšiu sieť nonstop dostupných BalíkoBoxov na podaj a vyzdvihnutie zásielky. V pláne je tiež rozšírenie automatizovaných vyvolávacích systémov, ktoré pomáhajú sprehľadniť a zrýchliť vybavenie zákazníkov na pobočkách," priblížila Rovenská.

Slovenská pošta v závere roka 2018 začala s centrálnym doručovaním úradných zásielok, platbou faktúr prostredníctvom QR kódu a uviedla novú službu osvedčovania dokumentov na vybraných poštách. Od začiatku apríla 2019 je podľa spoločnosti osvedčovanie dokumentov na poštách ešte výhodnejšie oproti iným poskytovateľom.

 

K zefektívneniu prevádzky a pohodlnému vybaveniu zákazníkov prispieva od februára tohto roka podľa firmy aj platba kartou na všetkých vyše 1 500 pobočkách pošty. Novinkou je aj výber hotovosti na poštách, ktorý vyhovuje najmä zákazníkom v obciach bez bankomatu.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
barbora lučivjanská
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies