Anketa Netky.sk: Ktorú stranu by ste volili v parlamentných voľbách 2020 ?


volby
Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
13. dec. 2019Lucia
BratislavaBratislava 10°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
28.06.2019 15:05 Ekonomika
Slovenská pošta zvyšuje ceny
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
28.06.2019 15:05 Ekonomika

Slovenská pošta zvyšuje ceny



BRATISLAVA - Slovenská pošta, a. s., od 1. júla upravuje ceny univerzálnej služby a poštového platobného styku. Doterajšie vnútroštátne tarify podľa štátnej poštovej spoločnosti neodzrkadľovali úroveň reálnych nákladov na ich poskytovanie.


Ako Slovenská pošta dnes informovala, za všetky typy vnútroštátnych listových zásielok a poštových poukážok si obyvatelia priplatia mesačne v priemere päť centov.

 

Takáto úprava taríf prinesie spoločnosti finančné prostriedky, ktoré nevyhnutne potrebuje na rastúce mzdové náklady prevádzkových zamestnancov, ako aj modernizáciu služieb pre ľudí a zefektívnenie procesov.

"Od 1. júla tohto roku sú ceny univerzálnej služby a poštového platobného styku pre vnútroštátny poštový styk navýšené v priemere o jedenásť centov. Aj po tejto úprave sú ceny Slovenskej pošty na bežnej úrovni cien pôšt v susediacich krajinách, ktoré rovnako reagujú na zvyšovanie nákladov súvisiacich so zabezpečením poštových služieb," uviedla v tlačovej správe hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská.

V dôsledku digitalizovania a elektronizácie Slovenská pošta zaznamenáva dlhodobý pokles záujmu o využívanie poštových služieb. Výšku celkových nákladov na zabezpečenie služieb ovplyvňuje najmä neustály rast personálnych a prevádzkových nákladov.

 

Zmena cien univerzálnej služby má podľa spoločnosti najvýznamnejší vplyv na možnosti rozvoja moderných a efektívnych poštových služieb pre ľudí. Výnosy z univerzálnej služby tvoria vyše 50 percent z celkových výnosov Slovenskej pošty. Už v rámci stratégie Pošta 2020, ktorú vedenie spoločnosti predstavilo vlani v septembri, bola identifikovaná potreba úpravy cien vybraných produktov a služieb, ktorých súčasná výška nezodpovedala reálnym nákladom na ich poskytovanie.

 


Slovenská pošta neupravuje všetky tarify univerzálnej služby, úprava cien sa nedotkne napríklad medzinárodnej pošty a balíkových služieb. Balíkové služby Slovenskej pošty využíva viac ako 70 percent zákazníkov takmer všetkých internetových obchodov na Slovensku.

 

Pre zabezpečenie dostatočnej flexibility pri doručovaní a spracovaní balíkových zásielok pošta plánuje rozšíriť kapacitu logistického centra vo Zvolene o vyše tristo percent.

 

"Už zanedlho budú môcť zákazníci využívať napríklad novú mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, či ešte širšiu sieť nonstop dostupných BalíkoBoxov na podaj a vyzdvihnutie zásielky. V pláne je tiež rozšírenie automatizovaných vyvolávacích systémov, ktoré pomáhajú sprehľadniť a zrýchliť vybavenie zákazníkov na pobočkách," priblížila Rovenská.

Slovenská pošta v závere roka 2018 začala s centrálnym doručovaním úradných zásielok, platbou faktúr prostredníctvom QR kódu a uviedla novú službu osvedčovania dokumentov na vybraných poštách. Od začiatku apríla 2019 je podľa spoločnosti osvedčovanie dokumentov na poštách ešte výhodnejšie oproti iným poskytovateľom.

 

K zefektívneniu prevádzky a pohodlnému vybaveniu zákazníkov prispieva od februára tohto roka podľa firmy aj platba kartou na všetkých vyše 1 500 pobočkách pošty. Novinkou je aj výber hotovosti na poštách, ktorý vyhovuje najmä zákazníkom v obciach bez bankomatu.



reklama


Zdroj: SITA/netky BL

Foto:  TASR



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok