BRATISLAVA - Slovenská pošta, a.s. zaznamenáva pred Vianocami výrazný nárast v posielaní balíkov oproti iným mesiacom roka. Dôvodom je najmä zvýšený nákup tovarov cez internet a ich následné doručenie.
"Priemerný denný podaj balíkov sa v predsviatočnej prevádzke zvyšuje na úroveň približne 40 tisíc balíkov, pričom v špičke je to 55 tisíc," informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová. Napríklad v predvianočnom čase minulého roka bolo na poštách podaných takmer 1,2 milióna balíkových zásielok tuzemského styku a viac ako 41 tisíc balíkových zásielok medzinárodného styku.
Slováci stále využívajú tradičné formy osobnej komunikácie a posielajú vianočné a novoročné priania poštou. "O tom, že sa posielanie pohľadníc poštou nevytratilo z našich tradícií, svedčí aj fakt, že v roku 2014 sme v čase okolo vianočných sviatkov na poštách predali takmer sedemstotisíc pohľadníc," uviedla Pondelová. Slovenská pošta štatistiku poslaných pohľadníc samostatne neeviduje, väčšina ľudí však pohľadnice posiela ako zásielky 2. triedy do 50 gramov. "V roku 2014 sme doručili takmer 140 miliónov listov 2. triedy tuzemského styku do 50 gramov," dodala hovorkyňa poštárov. Slovenská pošta ročne prijme a doručí zhruba tristo miliónov zásielok.
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu sa pretransformovala 1. októbra 2004. Akcie spoločnosti spravuje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť má základné imanie 214,3 mil. eur a štrnásťtisíc zamestnancov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies