BRATISLAVA - Kľúčovým faktorom, ktorý môže viesť klientov k zmene, je výhodné a zrozumiteľné nastavenie poplatkov za bankové služby, najmä tie najviac využívané. Slováci sú z tohto pohľadu jedným z najviac citlivých národov Európy.
Ďalšími dôležitými faktormi sú komfortný prístup k bankovým službám a administratívna podpora pri presune do novej banky. Ukázala to analýza UniCredit Bank na vzorke 1000 občanov v ČR a SR, ktorú dnes prezentovali v Bratislave.
Zo získaných dát zároveň vyplynulo, že Slováci aj Česi sa naďalej nemienia vzdať hotovostných platieb. V peňaženke so sebou nosia okolo 20 eur alebo 500 českých korún. Kým klienti slovenských bánk vyberajú hotovosť z bankomatov približne dvakrát mesačne, Česi jedenkrát do mesiaca. Pokiaľ by za výbery hotovosti nemuseli platiť, počet výberov by sa zdvojnásobil. Navyše sa ukázalo, že klienti nemajú príliš veľkú trpezlivosť s hľadaním bankomatu. Až tri štvrtiny Slovákov a dve tretiny Čechov sú ochotné hľadať bankomat maximálne desiatich minút.
"Chceli sme zistiť, čo by českých a slovenských klientov prinútilo zmeniť svoju banku. Nechceli sme uviesť na trh ďalšiu akčnú ponuku, ale uviesť mobilitu klientov bánk z teoretickej roviny do praxe," vysvetľoval zámery pri tvorbe novej retailovej stratégie UniCredit Bank podpredseda predstavenstva a obchodný riaditeľ Paolo Iannone.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies