Škoda rozširuje výrobu do afriky, začne vyrábať autá v Alžírsku

NETKY.SK • 14 Jún 2017, 10:44 • 2 min
Škoda rozširuje výrobu do afriky, začne vyrábať autá v Alžírsku

MLADÁ BOLESLAV - Česká automobilka Škoda Auto začne vyrábať autá na ďalšom kontinente. Po Európe a Ázii teraz mieri do Afriky. Podľa informácií automobilka v priebehu niekoľkých týždňov začne vyrábať svoje vozidlá v Alžírsku.

slovakia

left justify in out

Firma tak chce zachytiť rast zatiaľ relatívne malého severoafrického trhu. Škoda sa výrobou na tomto kontinente navyše zbaví vysokých ciel na dovezené autá.

 

"Môžem potvrdiť, že so začatím výroby v Alžírsku v tomto roku počítame. Bližšie informácie ale v tejto chvíli poskytovať nebudeme," povedal hovorca automobilky Tomáš Kubík. Podľa MF DNES sa má v Afrike vyrábať viac modelov, isté sú Octavie.

 

Škodovky sa budú vyrábať v závode, ktorý bude spoločným podnikom Volkswagenu (VW) a alžírskej spoločnosti Sovac. Tá sa zaoberá distribúciou vozidiel nemeckého koncernu v Alžírsku. Výroba zatiaľ nebude príliš veľká: 100 áut denne.

 

Nová montážna hala vzniká v meste Relizane, 220 kilometrov od hlavného mesta Alžír. VW už skôr v tlačovej správe uviedol, že okrem Octavií sa tu budú vyrábať modely Volkswagen Golf, Caddy a Seat Ibiza.

 

Volkswagen je ďalšou európskou automobilkou, ktorá sa rozhodla vyrábať na severe Afriky. Zatiaľ najväčšie zastúpenie tu má francúzsky Renault, ktorý v Maroku vyrába napríklad Dacie. Maroko sa postupne stáva základňou automobiliek, odkiaľ sa vyvážajú autá už aj do Európy. Alžírsky závod VW bude zatiaľ vyrábať najmä pre severoafrický trh.

 

"Montáž je pre nás efektívnym spôsobom, ako začať s výrobou v Alžírsku. Poskytneme školenie miestnym zamestnancom v kvalite, výrobe a logistike tak, aby zodpovedali európskym štandardom," povedal Andreas Lauenroth, šéf zahraničnej výroby Volkswagenu. VW bude mať v závode zatiaľ minoritný podiel.

 

Podľa Jána Linharta, partnera KPMG zodpovedného za služby pre automobilový priemysel, je africký trh z hľadiska áut zatiaľ pomerne málo rozvinutý. Ročne sa tu predá približne 1 milión nových osobných áut, čo zhruba zodpovedá španielskemu trhu. Ale vzhľadom na investície do infraštruktúry a rozvoja jednotlivých regiónov je možné očakávať rastúci záujem o osobné automobily.

 

Krok do Alžírska má aj iné dôvody: firma sa tým zbaví vysokých ciel na autá z dovozu. Tomu zodpovedá aj výrobná kapacita, ktorá sa rovná približne dodávkam koncernu tamojším zákazníkom.

 

Okrem toho, čoraz viac nasýtené vyspelé trhy nútia automobilky hľadať príležitosti na expanziu v iných regiónoch. Veľké očakávania majú už dlhšie od Indie, kde ale zahraničné značky zatiaľ bojujú so stratami a dúfajú v lepšie zajtrajšky. To je aj prípad Škody Auto. Podobne sa európske automobilky snažia dostať do Iránu.

 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Jozef Botos
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies