PRAHA - Česká automobilka Škoda Auto, ktorá patrí do skupiny Volkswagen, plánuje do roku 2018 zdvojnásobiť predaj v Číne na 500 tis. vozidiel.
Tretina ročnej produkcie firmy by vtedy mohla smerovať na čínsky automobilový trh, ktorý je najväčší na svete. Zámerom automobilky je zväčšiť svoj globálny ročný predaj do roku 2018 na aspoň 1,5 mil. automobilov. Vlani predala rekordných 939 200 áut.
Napriek problémom v Európe, kde predaj áut klesá, Škoda minulý mesiac uviedla, že smeruje k splneniu svojho cieľa a rovnako ako iní globálni výrobcovia áut ráta s rastom v kľúčových nových trhových ekonomikách, ako sú Čína a Rusko. "Naším cieľom je zvýšiť predaj v Číne do roku 2018 na zhruba pol milióna vozidiel," uviedol vo vyhlásení šéf automobilky Winfried Vahland.
V minulom roku Škoda v Číne predala 235 700 automobilov. Krajina je hlavným trhom českého výrobcu áut od roku 2010. Škoda je popredným exportérom Českej republiky. Česká ekonomika je od polovice roka 2011 v recesii, pričom dopyt po českom exporte zo strany eurozóny sa zmenšuje.