Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
19. sep. 2020Konštantín
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Škoda Enyaq iV
Škoda Enyaq iV
08.09.2020 22:39 Relax
Škoda Enyaq iV, elektromobil za solídnu cenu
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
08.09.2020 22:39 Relax

Škoda Enyaq iV, elektromobil za solídnu cenu



Bratia Česi idú očividne s dobou. Aj preto automobilka z Mladej Boleslavy nechce zaostávať za konkurenciou v nových vozidlách na elektrický pohon.


Dojazd 

Elektromotor pri verzii Enyaq iV 60 bude schopný využiť do 60 kWh. V praxi to znamená, že dojazd na jedno nabitie bude 390 kilometrov, čo je už poriadna porcia. Bavíme sa však zatiaľ len o testovacích jazdách. Je to ale aj tak veľmi pozitívne číslo, pretože konkurencia sa zatiaľ so svojimi akumulátormi k takýmto číslam ešte nepribližuje.

 

 

Cena

Dôležitým aspektom je aj cena, pretože tá začína pri základnej výbave nového modelu od 39 490 eur. Dlho sa riešilo, či sa Škoda bude schopná zmestiť do sumy 40 000 eur, no vyzerá to tak, že to napokon zvládla.

 

Interiér

Čo nám však základná výbava Enyaq iV môže ponúknuť? Česká automobilka tu použila úplne nový prístup pri tvorbe interiéru. Mal by byť priehľadný a vzdušný, aspoň tak sa vyjadril Norbert Weber, vedúci oddelenia Design Interiéru a Color & Trim značky ŠKODA. Jednou z najväčších zmien by mala byť absencia stredového tunela. Navyše priestor pred zadným sedadlom uprostred je vďaka dlhému rázvoru väčší, čo ocenia najmä vyššie postavy.

 

 

Eko výroba 

Sedačky sú napríklad vyrobené zo strižnej vlny. Škoda myslí aj ekologicky, čo dokazuje aj pri tomto modeli. Viac ako polovicu látky na poťahy tvorí polyester vyrobený z PET fliaš. Koža použitá v interiéri prešla tiež eko výrobou. Pri jej výrobe bol použitý extrakt z listov olivovníka.

 

 

Pri interiéri nemôžeme zabudnúť samozrejme na volant, ktorý je kožený a multifunkčný, ďalej je to ambietné osvetlenie. Bočné okná prešli akustickým vylepšením, takže v aute nebudete takmer vôbec počuť vonkajšie zvuky. Parkovacia kamera na zadnej časti vozidla je už takpovediac samozrejmosťou.

 

Asistencia pri riadení 

Auto bude schopné rozpoznávať dopravné značky, alebo vás pri jazde upozorní, pokiaľ sa budete vykláňať z jazdného pruhu (Lane assist). Rovnako bude vo výbave aj výstraha s núdzovým brzdením (Front assist) a senzor v prípade dažďa alebo silného svetla.

 

 

Silnejšia verzia Enyaq iV 80 bude dostupná aj u slovenských predajcov. Už podľa vyššieho čísla prezrádza aj väčší elektromotor. Dojazd sa podľa testov bude pohybovať na úrovni 510 kilometrov. Samozrejme výbava bude tiež pestrejšia ako v prípade "60-tky".

 

Predné svetlá MATRIX LED budú disponovať funkciou AFS, zadné zase s dynamickým ukazovateľom smeru či vysúvacími ostrekovačmi. Taktiež nebude chýbať vyhrievanie predného volantu, predných sedadiel, ovládanie rekuperácie pod volantom či klimatizácia v 3 úrovniach.

 

 

Model bude predstavovať aj verziu Family, pri ktorej nebude chýbať elektrická detská poistka, či zadné tmavé okná. Členovia zadného osadenstva nájdu pri sedadlách aj zásuvku či dva USB porty.



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: Netky Lukáš Čief

Foto:  Facebook, YouTube, Instagram



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok