Škoda Enyaq iV, elektromobil za solídnu cenu

NETKY.SK • 8 September 2020, 22:40 • 2 min
Škoda Enyaq iV, elektromobil za solídnu cenu

Bratia Česi idú očividne s dobou. Aj preto automobilka z Mladej Boleslavy nechce zaostávať za konkurenciou v nových vozidlách na elektrický pohon.

slovakia

left justify in out

Dojazd 

Elektromotor pri verzii Enyaq iV 60 bude schopný využiť do 60 kWh. V praxi to znamená, že dojazd na jedno nabitie bude 390 kilometrov, čo je už poriadna porcia. Bavíme sa však zatiaľ len o testovacích jazdách. Je to ale aj tak veľmi pozitívne číslo, pretože konkurencia sa zatiaľ so svojimi akumulátormi k takýmto číslam ešte nepribližuje.

 

 

Cena

Dôležitým aspektom je aj cena, pretože tá začína pri základnej výbave nového modelu od 39 490 eur. Dlho sa riešilo, či sa Škoda bude schopná zmestiť do sumy 40 000 eur, no vyzerá to tak, že to napokon zvládla.

 

Interiér

Čo nám však základná výbava Enyaq iV môže ponúknuť? Česká automobilka tu použila úplne nový prístup pri tvorbe interiéru. Mal by byť priehľadný a vzdušný, aspoň tak sa vyjadril Norbert Weber, vedúci oddelenia Design Interiéru a Color & Trim značky ŠKODA. Jednou z najväčších zmien by mala byť absencia stredového tunela. Navyše priestor pred zadným sedadlom uprostred je vďaka dlhému rázvoru väčší, čo ocenia najmä vyššie postavy.

 

 

Eko výroba 

Sedačky sú napríklad vyrobené zo strižnej vlny. Škoda myslí aj ekologicky, čo dokazuje aj pri tomto modeli. Viac ako polovicu látky na poťahy tvorí polyester vyrobený z PET fliaš. Koža použitá v interiéri prešla tiež eko výrobou. Pri jej výrobe bol použitý extrakt z listov olivovníka.

 

img

 

Pri interiéri nemôžeme zabudnúť samozrejme na volant, ktorý je kožený a multifunkčný, ďalej je to ambietné osvetlenie. Bočné okná prešli akustickým vylepšením, takže v aute nebudete takmer vôbec počuť vonkajšie zvuky. Parkovacia kamera na zadnej časti vozidla je už takpovediac samozrejmosťou.

 

Asistencia pri riadení 

Auto bude schopné rozpoznávať dopravné značky, alebo vás pri jazde upozorní, pokiaľ sa budete vykláňať z jazdného pruhu (Lane assist). Rovnako bude vo výbave aj výstraha s núdzovým brzdením (Front assist) a senzor v prípade dažďa alebo silného svetla.

 

 

Silnejšia verzia Enyaq iV 80 bude dostupná aj u slovenských predajcov. Už podľa vyššieho čísla prezrádza aj väčší elektromotor. Dojazd sa podľa testov bude pohybovať na úrovni 510 kilometrov. Samozrejme výbava bude tiež pestrejšia ako v prípade "60-tky".

 

Predné svetlá MATRIX LED budú disponovať funkciou AFS, zadné zase s dynamickým ukazovateľom smeru či vysúvacími ostrekovačmi. Taktiež nebude chýbať vyhrievanie predného volantu, predných sedadiel, ovládanie rekuperácie pod volantom či klimatizácia v 3 úrovniach.

 

img

 

Model bude predstavovať aj verziu Family, pri ktorej nebude chýbať elektrická detská poistka, či zadné tmavé okná. Členovia zadného osadenstva nájdu pri sedadlách aj zásuvku či dva USB porty.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
lukas cief
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies