Zhruba 2500 výziev na zaplatenie dopravných pokút rozoslal v poslednom čase pražský magistrát nesprávnym adresátom. Ľudia dostali v obálke so svojim menom a adresou pokutu určenú pre iného vodiča.
Dôvodom bolo zlyhanie obálkovacej linky, uviedol v piatok na základe vyjadrenia magistrátu Český rozhlas. Magistrát po odstránení chýb rozošle pokuty správnym adesátom.
Mesto eviduje problém od minulého týždňa, píše server Novinky.cz. "Písomnosť určená konkrétnemu adresátovi sa nachádza v obálke, ktorá bola zaslaná inému adresátovi. Okamžite po zistení chyby sme urobili kroky k identifikácii problému a jeho odstráneniu," oznámil hovorca magistrátu Vít Hofman.
Niečo podobné sa stalo po prvýkrát, povedal. Podľa neho šlo o technickú chybu, nie o pochybenie úradníkov. "Zlyhanie v súčasnosti rieši autorizovaný servis," doplnil.
Chybne adresované pokuty sa samozrejme nemajú zaplatiť a ľudia môžu tieto výzvy považovať za bezpredmetné. "Nevyvolá to žiadne právne následky, teda ani exekúciu. Po odstránení technického problému odošleme písomnosti znovu," oznámil Hofman.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies