Širokorozchodná má prinesť viac ako 8000 pracovných miest

NETKY.SK • 11 Júl 2013, 09:31 • 2 min
Širokorozchodná má prinesť viac ako 8000 pracovných miest

BRATISLAVA - Projekt širokorozchodnej železnice sa týka ekonomík štyroch štátov a pre Slovensko prinesie viac ako 8000 nových pracovných miest. Povedala pre TASR advokátka Jana Martinková, ktorá sa tejto problematike venuje už dlhšie.

slovakia

left justify in out

"Umiestnenie nákladného terminálu nebude vo Viedni, ako sa prezentuje v médiách, ale pravdepodobne v už existujúcom priemyselnom parku Kittsee, alebo v Parndorfe. To by bola pre Rakúsko najlacnejšia a pre Slovensko najvýhodnejšia ekonomická, strategicko-geopolitická lokalizácia," zdôraznila Martinková, odvolávajúc sa na rakúske zdroje.

Táto lokalita, podľa Martinkovej, znamená prepojenie aj na bratislavský prístav, bratislavské letisko, slovenskú diaľničnú sieť a železnice. Ekonomický priestor Bratislava – Viedeň by pôsobil ako centrum sprostredkovania, know-how, technológií a spolupráce medzi Európou, Ruskom a Áziou.

"Viedenské letisko najbližších 8 až 10 rokov, pokiaľ nevybuduje ďalšiu pristávaciu dráhu, nebude mať dostatočnú kapacitu, aby zvládlo taký vysoký prepravovaný objem. Viedenský riečny prístav už nemá na rozdiel od bratislavského ani rastový potenciál, aby mohol v budúcnosti zvládnuť väčší objem tovaru. Z nákladového terminálu v Kittsee alebo Parndorfe bude v značnej miere profitovať i Slovensko," dodala Martinková, ktorá odmieta názory, že širokorozchodná železnica prehĺbi nezamestnanosť a zníži ekonomickú výkonnosť Slovenska.

Tento projekt je naopak šancou vyhnúť sa ekonomickej izolácii, pretože ruský a ázijský trh, ktorý by vzhľadom na svoju veľkosť, pomohol rastu našej ekonomiky a diverzifikácii našej produkcie, by si vytvoril iný most do Európy. "Viac ako dve tretiny hodnotovej tvorby v spojitosti s plánovaním, koncepciou a stavbou logistického centra pripadne na slovenských podnikateľov. Nehovoriac o vybudovaní nového terminálu medzi Čiernou nad Tisou a Bratislavou a prekladísk v pohraničí s Českou republikou a s Maďarskom," upozornila Martinková.

Tlačová agentúra APA informovala, že v piatok 5. júla riaditelia železničných spoločností z Ruska, Ukrajiny, Slovenska a Rakúska podpísali Memorandum o porozumení pre projekt predĺženia širokorozchodnej železnice až do Viedne. Celkové náklady na projekt sa odhadujú na 6 miliárd eur. O definitívnej podobe projektu rozhodne štúdia uskutočniteľnosti, ktorá sa má zrealizovať do konca tohto roka, alebo najneskôr v prvej polovici budúceho roka. 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona