SOUL - Druhá najväčšia juhokórejská automobilka Kia Motors dnes oznámila pokles kvartálneho zisku viac ako o štvrtinu, pod čo sa najväčšou mierou podpísal rast kurzu juhokórejského wonu. Informovali o tom agentúry AP a Sinchua.
Spoločnosť uviedla, že čistý zisk za 3. štvrťrok 2014 dosiahol 657,4 miliardy wonov (490,96 milióna eur), zatiaľ čo v rovnakom období predchádzajúceho roka zaznamenala automobilka zisk 903,3 miliardy wonov. To znamená pokles približne o 27 %.
Tržby sa medziročne znížili o 2 % na 11,4 bilióna wonov, no prevádzkový zisk zaznamenal pokles o 18,6 % na 566,6 miliardy wonov. To je najnižšia hodnota od 4. štvrťroka 2012. Príčinou nepriaznivých výsledkov je silná juhokórejská mena. Keďže viac než 85 % áut spoločnosti Kia sa vyrába a predáva na zahraničných trhoch, silná mena poškodzuje juhokórejskú automobilku omnoho viac než firmy s rozvinutejším domácim biznisom.
Rovnaký faktor poškodil aj väčšiu juhokórejskú automobilku Hyundai, ktorá svoje výsledky za 3. štvrťrok zverejnila vo štvrtok 23. októbra. Čistý zisk Hyundai za 3. kvartál klesol medziročne o 28 % na 1,6 bilióna wonov. Od júla do konca septembra predala Kia 711.833 áut. V porovnaní s 3. kvartálom minulého roka to znamená zvýšenie o 13 %. Silný won však prínos vyššieho predaja pre automobilku vymazal. Za deväť mesiacov predala spoločnosť 2,26 milióna áut, o 9 % viac než v rovnakom období vlani.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies