Sexistický kix otvára už piaty ročník anticeny, oddnes možno nominovať sexistické reklamy

NETKY.SK • 30 Júl 2020, 10:00 • 2 min
Sexistický kix otvára už piaty ročník anticeny, oddnes možno nominovať sexistické reklamy

BRATISLAVA - Piaty ročník anticeny Sexistický kix je otvorený. Ktokoľvek môže počas nominačnej fázy posielať reklamy, ktoré považuje za neetické a znevažujúce na základe rodu.

slovakia

left justify in out

Iniciatíva Sexistický kix vznikla v roku 2016 pod hlavičkou mimovládnej organizácie Aliancia žien – Cesta späť. Spolupracuje s mimovládnymi organizáciami ASPEKT a Nesehnutí, ktoré organizovalo anticenu Sexistické prasátečko v Českej republike. Anticenu Sexistický kix podporuje aj Klub reklamných agentúr Slovenska. Prihlasovanie vizuálov obsahujúcich sexizmus je možné prostredníctvom formulára na webovej stránke anticeny.

 

„Aj tento rok môže verejnosť prihlasovať sexistické reklamy a vo formulári označiť, ktoré sexistické prvky obsahujú. Niekoľko desiatok nominácií, ktoré nám verejnosť posielala priebežne, už sú zverejnené na webovej stránke anticeny. Sú medzi nimi napríklad vizuály Slovenskej technickej univerzity, spoločnosti Procter and Gamble, Berto, ESET či politickej strany,“ uviedla Jitka Dvořáková, spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix.

 

Doterajšie nominácie na anticenu obsahujú najmä prvky sexualizácie, rozkúskovaných tiel, no využívajú tiež rodové stereotypy či reprodukujú mýtus krásy.

Jednou z ukážok je značka Berto, ktorá ponúka mäsové produkty určené dievčatám a chlapcom, pričom stereotypizáciu podčiarkuje ružovým a modrým farebným odlíšením obalu produktu. Ďalším príkladom je spoločnosť ESET, ktorá využila rodové stereotypy počas pandémie COVID-19 v komunikácii na sociálnych sieťach. Fanúšikov a fanúšičky sa pýtala, aké úlohy v domácnosti zastávajú, pričom použila len ženskú ikonografiku a taktiež rodovo nekorektný jazyk.

 

img

 

Prvok sexualizácie sa objavil v komunikácii Slovenskej technickej univerzity na sociálnych sieťach. Univerzita zapájala do komunikácie s verejnosťou na Instagrame študentky, ktoré univerzite posielali fotografie v sexualizovaných polohách. 

 

„V minulom ročníku bol prvok sexualizácie najčastejšie identifikovaným prvkom v prihlásených reklamách. Objavil sa v 46 reklamách. V 39 nominovaných reklamách sa nachádzali rodové stereotypy, v 19 reklamách sme našli mýtus krásy, 14 reklám spredmetňovalo ženy alebo mužov, 11 reklám zobrazovalo rozkúskované telá, 11 reklám použilo jazykový sexizmus a 3 reklamy zobrazovali prvky násilia. Uvidíme, aké zloženie nominácií prinesie piaty ročník anticeny,“ uzavrela Diana Gregorová, spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix.

Nominovať sexistické reklamy môže verejnosť do konca októbra 2020 na webovej stránke www.sexistickykix.sk.

 

img

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Ella marketing
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies