SӦDERTӒJE - Napriek tomu, že vo východnej Európe a v Latinskej Amerike klesá záujem o nákladné autá, Scania, švédska dcéra Volkswagenu, v 1. polroku zvýšila na starom kontinente svoj podiel v tomto segmente trhu na 17,2 %. Informuje o tom DPA.
"Dopyt na väčšine veľkých európskych trhoch, medzi ktoré patrí nemecký, francúzsky a poľský, stúpa," uvádza sa v dnešnej správe vedenia Scanie o výsledkoch v prvej polovici tohto roka. Bilanciu mierne ovplyvnil pokles predaja nákladných vozidiel v Rusku a v Brazílii.
Finančný výsledok Scanie však pozitívne ovplyvnilo oslabenie eura voči doláru, rast príjmov zo servisu a rast odbytu vozidiel na uvedených európskych trhoch.
V 2. štvrťroku dosiahla Scania zisk 1,68 miliardy SEK (170 miliónov eur). V rovnakom období vlaňajška bol výsledok o 280 miliónov SEK slabší.
Scania sa stala jednou z dcér VW vlani. Scania s dcérou Volkswagenu MAN sa stala v koncerne samostatnou organizačnou jednotkou. Väčšia samostatnosť tejto časti výrobnej jednotky by mala priniesť zjednodušenie rozhodovania, väčšiu iniciatívu vedúcich manažérov, rýchlejší technický pokrok, zrýchlenie vývoja a rast rentability výroby.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies