BRATISLAVA - Scania opäť rozširuje svoju bohatú ponuku motorov Euro 6 pre nákladné vozidlá. Zákazníci, ktorí požadujú výkon 450 k, si teraz môžu vybrať medzi dvoma variantmi trinásťlitrových motorov.
Konkrétne, medzi súčasnou verziou s technológiou EGR/SCR a najnovšou konfiguráciou, ktorá používa tento agregát dodatočnej úpravy výfukových plynov len technológiu SCR, a preto sa dá očakávať, že si rýchlo nájde cestu k zákazníkom, ktorí dbajú na nízku spotrebu nafty.
“Úspech nášho trinásťlitrového motora 410 k iba s SCR nás motivoval k ďalšiemu vývoju. Chceli sme ponúknuť zákazníkom nekomplikované riešenie, ktoré pomôže šetriť palivo,” uviedol Joel Granath, vedúci produktového manažmentu spoločnosti Scania. “Naši zákazníci si teraz môžu vybrať z 18 rôznych motorov Euro 6. To im dáva jedinečnú príležitosť vybrať si pohonnú jednotku presne pre potreby ich podnikania.”
Inžinieri Scanie tak vo veľmi krátkom čase vyriešili hádanku, ako splniť náročné požiadavky normy Euro 6 iba za pomoci SCR pri zachovaní vysokého rozsahu výkonu. Nový motor Scania DC13 147 nepotrebuje ani variabilnú geometriu turbodúchadla, ani EGR. Všetko je veľmi jednoduché a pritom poskytujúce dostatočný výkon.
“Rovnako ako extrémne úsporný variant s výkonom 410 k, ktorý sa objavil na jeseň minulého roku, je tento motor ideálny najmä pre európskych zákazníkov prevádzkujúcich medzinárodnú diaľkovú prepravu. Nový agregát dokonale kombinuje veľký krútiaci moment s nízkou spotrebou paliva,” dodáva Granath. “Podľa našich vlastných výpočtov v konfigurácii Scania Streamline dokáže tento motor ušetriť približne 1% paliva v porovnaní s predchádzajúcim modelom využívajúcim ako EGR, tak aj SCR.”
Motory používajúce iba technológiu SCR však majú väčšiu spotrebu AdBlue. Pri Scanii je to zvyčajne v priemere 6% spotreby nafty, pričom motory vybavené EGR aj SCR bežne dosahujú hodnoty 3%. Pre tých, ktorí chcú prispôsobiť vozidlo presne ich potrebám, ponúka Scania široký sortiment AdBlue nádrží, vrátane špeciálnych riešení, ktoré inteligentným spôsobom využívajú voľné miesta vo vnútri rámu.