Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
29. okt. 2020Klára
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (Sme rodina) a minister financií SR Eduard Heger (OĽaNO)
minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (Sme rodina) a minister financií SR Eduard Heger (OĽaNO)
16.09.2020 22:15 Domov
REPORTÁŽ Na Slovensku sa už nebudú stavať cesty na základe politických rozhodnutí, avizoval Doležal
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
16.09.2020 22:15 Domov

REPORTÁŽ Na Slovensku sa už nebudú stavať cesty na základe politických rozhodnutí, avizoval Doležal



BRATISLAVA - Prioritou výstavby ciest pre nasledujúce obdobie budú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy podľa ich využitia, príslušnosti k medzinárodným koridorom, kritéria hodnoty za peniaze, a tiež podľa spoločenskej priority.


Povedal to v stredu po rokovaní vlády minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Rozvoj cestnej siete by podľa neho nemal podliehať politickým zadaniam, alebo podľa príslušnosti kompetentných k niektorému regiónu.

 

"Chceme stavať podľa jasných priorít," uviedol minister. Posudzovanie priorít výstavby však nie je iba o dopravnej intenzite. Metodika na rozhodovanie o prioritách výstavby ciest je podľa ministra oveľa komplexnejšia.

 

 

Vláda určila jasné priority

Vláda v stredu schválila zoznam viac ako 100 investičných priorít, na základe ktorého by mal vzniknúť aj harmonogram ich výstavby.

 

Najdôležitejším kritériom výberu boli podľa ministra dopravné priority. Medzi prvých osem stavieb sa dostali cesty, ktorých kapacita je využívaná na viac ako 80 %.

 

 

"Ak je tá cesta preplnená, tak sa dostáva medzi absolútne priority," povedal Doležal. Na ďalšie miesta ministerstvo zaradilo cesty, ktoré patria do medzinárodných koridorov. Od 18. miesta sú potom zoradené stavby podľa kritéria hodnoty za peniaze a podľa spoločenských priorít – vplyvu na nezamestnanosť či rozvoj regiónu. "Ak je to spoločenskou prioritou, tak sa projekt dostane vyššie," povedal Doležal.

 

Rozostavané stavby sa dokončia

Stavby, ktoré už sú rozostavané, ministerstvo brzdiť nebude. Nevyhnutné projekty na realizáciu pre nevyhovujúci stav a prekročenú kapacitu existujúcej cestnej siete predstavujú 4,5 miliardy eur.

 

 

Z toho 78 kilometrov (km) sú nové úseky, 1323 km cesty prvej triedy, ktoré je potrebné rekonštruovať, a 20 km predstavuje rozšírenie diaľnice D1 medzi Sencom a Trnavou.

 

Dokončenie siete TEN-T CORE vrátane severojužného prepojenia má stáť 3,4 miliardy eur, ide o 236 km.

 

"Ďalších 1030 km úsekov za 11 miliárd eur odporúčame realizovať podľa ich spoločenskej priority a rozpočtových možností Slovenska," uviedol rezort v schválenom materiáli.

 

 

 



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: TASR/Netky Katarína Žáková

Foto:  TASR/Jaroslav Novák



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok