Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach ide podľa harmonogramu

NETKY.SK • 20 Marec 2017, 14:20 • 2 min
Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach ide podľa harmonogramu

KOŠICE – Na stavbách druhej etapy modernizácie košických električkových tratí pracuje každý deň dvestoštyridsať ľudí. Stavbári robia od šiestej rána až do zotmenia. Počas dnešného kontrolného dňa sa o tom presvedčil primátor Košíc Richard Raši a Róbert Šinály, generálny riaditeľ spoločnosti Eurovia SK, ktorá je zhotoviteľom diela. Konštatovali, že práce pokračujú podľa harmonogramu. Koncom tohto týždňa sa mení čas zo zimného na letný a stavbári budú robiť o hodinu dlhšie.

slovakia

left justify in out

Križovatka pod mostom VSS, jedna z najdôležitejších častí stavby modernizácie košických električkových tratí (MET), už nemá ani jedinú električkovú koľaj. „Robíme na kábelovodoch po celej dĺžke stavby, prekládkach inžinierskych sietí, štartovacích jamách na veľké prekládky pod komunikáciami, a púšťame sa už aj do telesa koľajového zvršku,“ informoval o postupe prác Štefan Bálint, riaditeľ košického závodu Eurovia Sk.

Ako uviedol Raši, mali iba ojedinelé sťažnosti od obyvateľov Barce na hluk zo stavby. „Mrzí nás to, ale je to nevyhnutné zlo, ktoré musia ľudia strpieť, aby ich stavba „neterorizovala“ oveľa dlhšie,“ uviedol Raši. Doložil, že ďalšia sťažnosť sa týkala optimalizácie mestskej verejnej dopravy. Dopravný podnik mapuje možnosti, aby našiel vhodné riešenie.

Hlavný stavbyvedúci Kamil Kováč informoval, že aj v doprave je všetko v poriadku, bez zbytočného chaosu. Vodiči rešpektujú a dodržiavajú dočasné dopravné značenia, ktoré sú veľmi dobre urobené. Pomoc poskytujú pracovníci dopravného inšpektorátu, ktorí usmerňujú dopravu najmä v kritických situáciách, predovšetkým počas dopravných špičiek.

Primátora zaujímalo, ako napredujú práce na iných častiach stavby. Stavbári totiž nerobia iba na križovatke VSS, ale súbežne aj na ďalších siedmich stavbách v rámci modernizácie košických električkových tratí. Dozvedel sa, že všetky práce, vrátane výmeny stožiarov trakčného vedenia, sú v plnom prúde na obratisku Botanická, Ulici B. Němcovej, Zimnej, na celej Terase, kruhovej križovatke na Moldavskej triede, aj na výstavbe nových dvoch meniarní na Kostolianskej ulici a v areáli DPMK.

Stavbári tento týždeň uzavrú na sobotu a nedeľu križovatku Letná – Zimná – B. Němcovej, kde musia kompletne vybrať koľajnice. Sľúbili však, že všetko spravia tak, aby od pondelka bola križovatka opäť prejazdná.

Po Veľkej noci chystá Eurovia SK, najmä pre vodovod a kanalizáciiu, kompletnú uzáveru úseku od Námestia Maratónu Mieru po odbočku na Komenského ulicu.

Druhá etapa modernizácie košických električkových tratí sa začala minulý rok v novembri. Stavba je rozdelená na osem samostatných častí, ktoré sa realizujú postupne, pričom na niektorých úsekoch sa pracuje súbežne. Práce sa majú skončiť v auguste 2018. Celkové náklady na rekonštrukciu sú 90 miliónov eur, z ktorých mesto získalo podstatnú časť z eurofondov.
 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Jozef Botos
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies