RegioJet odmieta obvinenie ZSSK zo začatia cenovej vojny

NETKY.SK • 24 Marec 2015, 17:27 • 2 min
RegioJet odmieta obvinenie ZSSK zo začatia cenovej vojny

BRATISLAVA - Súkromný vlakový prepravca RegioJet odmieta obvinenie Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK) zo začatia cenovej vojny, následkom čoho musí štátny prepravca redukovať počet svojich IC vlakov z Bratislavy do Košíc.

slovakia

left justify in out

"Spoločnosť RegioJet cenovú vojnu nezačala, naopak, všetky zľavy a zvýhodnené cestovné ponúka cestujúcim najmä preto, aby cenovo dokázala konkurovať štátnej ZSSK. Štátna spoločnosť navyše uplatňovala v IC vlakoch podnákladové ceny, ktoré s bezplatnou prepravou v rýchlikoch poškodzujú akéhokoľvek prichádzajúceho konkurenta," informoval v utorok RegioJet.

 

Ak by štátny prepravca nepristúpil k opatreniam na redukciu spojov, tento rok by podľa odhadov RegioJetu vygenerovali IC vlaky ZSSK stratu 8 mil. až 10 mil. eur, ktorú by museli zaplatiť daňoví poplatníci. Súkromný prepravca pripomenul, že štátne IC vlaky boli dlhodobo stratové ešte pred príchodom žltých vlakov na trať Bratislava - Žilina - Košice a späť. RegioJet tvrdí, že z týchto vlakov "podľa dostupných informácií väčšina cestujúcich odišla sčasti do vlakov RegioJet za lepšími službami", no najmä pre zavedenie bezplatnej prepravy pre študentov a dôchodcov vo vlakoch s podporou štátu. 

 

RegioJet informoval, že vo svojich diaľkových vlakoch prepravil na Slovensku od začiatku decembra 2014 do konca februára 2015 spolu vyše 320 tisíc cestujúcich. Z toho takmer 214 tisíc cestujúcich využilo vlaky RegioJet na trase Bratislava - Žilina - Košice, ktoré jazdia od 14. decembra minulého roku. Spoločnosť na tejto trati prevádzkuje denne tri páry IC vlakov a ich priemerná obsadenosť je približne štyristo ľudí v jednom vlaku. Ďalších takmer 108 tisíc cestujúcich prepravil RegioJet za tri mesiace od decembra vo vlakoch spájajúcich denne Košice, Martin a Žilinu s Prahou a ďalšími českými mestami. 

RegioJet vyzval ministra dopravy Jána Počiatka, aby riešil prázdne a stratové IC vlaky ZSSK. Štátny prepravca by mal podľa konkurenta transparentne zverejniť údaje o počte cestujúcich vo svojich IC vlakoch. "Okrem toho, že štát znevýhodňuje RegioJet ako novú konkurenciu tým, že mu na rozdiel od rýchlikov ZSSK nechce kompenzovať zľavy pre sociálne skupiny, nerieši s manažmentom ZSSK ani prevádzku vysoko stratových vlakov IC ZSSK," tvrdí RegioJet.

 

Majiteľ skupiny Student Agency (patrí do nej RegioJet) Radim Jančura si myslí, že daňoví poplatníci musia mať možnosť vedieť, o koľko väčšiu stratu z prevádzky IC vlakov budú musieť uhradiť v tomto roku. "Tieto peniaze by bolo možné vložiť do zdravotníctva, alebo ich použiť na iné sociálne účely a celý rad iných užitočnejších vecí. A navyše, najlepšie vozne by ZSSK mala okamžite nasadiť na preplnené dotované rýchliky," dodal Jančura. 

RegioJet koncom roku 2014 zamestnával v SR spolu vyše 360 ľudí a za rok sa ich počet zvýšil o 260. Najviac miest vytvoril v Košickom a Nitrianskom kraji v spojitosti s prevádzkou diaľkových vlakov z Košíc do Bratislavy a autobusovej linky z Banskej Bystrice do cez Nitru do Bratislavy.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona