Prostredníctvom mobilov nakupujú približne 2 % Slovákov
Inteligentné mobilné telefóny, takzvané smart-phony, ktoré vlastní zhruba desatina populácie, využívajú na nákup cez internet asi 2 % Slovákov. Ďalšie približne 3 % si cez mobil pozerajú ponuku internetových obchodov, pričom časť z nich nákup produktu dokončí cez stolový počítač. Vyplýva to z prieskumu portálu heureka.sk, ktorý monitoruje asi 3700 slovenských internetových obchodov, ich tovary a ceny.
„Počet ľudí, ktorí dokončia nákup priamo cez mobilný telefón, bude v budúcnosti rásť, čo pôjde ruka v ruke s tým, ako budú internetové obchody vylepšovať mobilné verzie svojich stránok. V tomto smere majú slovenské e-shopy ešte veľké rezervy,“ uviedol projektový manažér heureka.sk Kamil Demuth.
Vlastníci smart-phonov majú vďaka rôznym aplikáciám možnosť priamo v kamennej predajni porovnať cenu tovaru s cenou v e-shope a získať o produkte viac informácií, vrátane recenzií iných užívateľov. Stačí, ak cez telefón načítajú čiarový kód výrobku a na displeji sa im zobrazia všetky dostupné informácie.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies