Problémy s motormi stiahli britský koncern Rolls-Royce do straty

NETKY.SK • 28 Február 2019, 13:01 • 2 min
Problémy s motormi stiahli britský koncern Rolls-Royce do straty

LONDÝN - Britský koncern Rolls-Royce sa za minulý rok prepadol do straty. Dôvodom boli zvýšené náklady na kontroly a opravy leteckých motorov, ako aj ukončenie výroby lietadla A380 európskym výrobcom Airbus.

slovakia

left justify in out

Britský výrobca leteckých motorov uviedol, že za rok 2018 zaznamenal stratu pred zdanením vo výške 2,95 miliardy libier (3,45 miliardy eur). V predchádzajúcom roku dosiahla firma zisk pred zdanením na úrovni 3,89 miliardy libier.

 

 

Prevádzkový zisk v prípade nezapočítania mimoriadnych položiek sa zvýšil o 71 % na 633 miliónov libier. Tržby vzrástli o 7 % na 15,73 miliardy libier. Podľa šéfa spoločnosti Warrena Easta firma aj napriek problémom spojeným s opravami motorov Trent 1000 urobila veľký pokrok. Spomínané problémy vlani spôsobili, že viaceré aerolínie museli rušiť lety. Navyše, do výsledkov zasiahlo aj ukončenie výroby lietadla A380, čo je ďalšia mimoriadna položka, ktorú Rolls-Royce zaúčtoval do roku 2018. Tá ho vyšla na 186 miliónov libier.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Boeing officials say they are working with Rolls-Royce on pervasive durability problems with a large subset of the Trent 1000 fleet that has grounded multiple 787-9s for long periods. Concerns about the durability of the blades in the Trent 1000 Package C’s intermediate pressure turbine and intermediate pressure compressor extend well beyond the well-publicised flight disruptions suffered by Air New Zealand, says Boeing 787 chief engineer Bob Whittington. “All of the Rolls-Royce operators across the fleet have seen some of the wear-out issues in the Rolls-Royce engine,” Whittington says. As the engine manufacturer, R-R has taken responsibility for the blade cracking problems, but Boeing remains involved, he adds. “They’re Boeing customers, Boeing airplanes and we’re deeply involved with R-R to get each of the operators back flying as soon as possible,” Whittington says. R-R is designing a new IPC blade for Trent 1000 engines in the Package C configuration. The IPC blades came under scrutiny almost 15 months ago after an engine failure on board a Scoot 787-9. Singapore’s Transport Safety investigation Agency found that two other shutdowns on Scoot 787-9s were linked to IPC failures probably caused by material fatigue. Since 2016, R-R also has been replacing the blades in the IPT module of the Trent 1000 after All Nippon Airways reported a series of engine failures. R-R traced the cause of that problem back to suphidation corrosion cracking. Source: Flight Global 🔩✈🔩✈🔩✈🔩✈🔩✈🔩✈🔩✈🔩✈🔩 👉Tag @aircraftmaintenance and use #aircraftmaintenance to be featured thanks write up & 📹 🔥 @inflight_aviation_news - ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖®✈ #aviationenthusiast #aviationphotography #aviation #aviationdaily #aviation4u #aircraft #planes #plane #engine #turbo #turbofan #avgeek #avporn #jetengine #rollsroyce #rr #trent1000 #boeing #airbus #scientists #airlines #airport #expensive #news #global #problem #amazing #engineering

Príspevok, ktorý zdieľa AIRCRAFT MAINTENANCE 111K (@aircraftmaintenance),

 

"Výsledky bez započítania mimoriadnych položiek sú nad očakávania," povedal East. Zároveň dodal, že vďaka reštrukturalizácii, ktorú Rolls-Royce odštartoval minulý rok, začínajú zaznamenávať potrebné zmeny. Minulý rok v lete spoločnosť oznámila, že v rámci rozsiahlej reorganizácie zruší do dvoch rokov 4600 pracovných miest.

 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
lukas cief
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies