BRATISLAVA - Projekt výstavby diaľnice medzi Bratislavou a Košicami sa vysúťažil za 356 miliónov eur, nakoniec sa ušetrí vyše 15-miliónov eur.
Posledný úsek diaľnice medzi hlavným mestom a Košicami má svojho zhotoviteľa. Zmluva výstavby D1 Prešov je podpísaná. Posledná časť diaľnice sa tak konečne dokončí. Najväčšou pridanou hodnotou dokončenia obchvatu je, že úplne odkloní nákladnú dopravu, ktorá momentálne prechádza mestom. Zmluvu za prítomnosti ministra dopravy a výstavby SR Arpáda Érseka podpísala Národná diaľničná spoločnosť s konzorciom „Združenie D1 Prešov“.
Po spŕške kritiky, ktorú utržil minister za zbytočne predražený obchvat, nakoniec sa podarilo Érsekovi vyjednať zľavu v celkovej výške 15,2 milióna eur. „Tak ako som sľúbil, po splnení všetkých dôležitých podmienok začíname s výstavbou diaľničného obchvatu Prešova, ktorý výrazne pomôže mestu a zlepší život ľudí v celom okolí,“povedal v Prešove minister Arpád Érsek.
Obchvat v Prešove je veľmi náročná stavba. Veľká časť trasy totiž vedie po mostoch, tuneloch a jej súčasťou sú dve veľké diaľničné križovatky. „Dopravné problémy v Prešove nezmiznú zo dňa na deň, faktom je, že tranzitnú dopravu v smere od Popradu na Košice potrebujeme dostať z mesta. Vnútromestskú dopravu už o pár mesiacov odľahčí nová štvorpruhová cesta po Nábrežnej komunikácií. Zároveň pracujeme aj na severnom obchvate mesta spolu s dostavbou rýchlostnej cesty R4,“ dodal minister dopravy.
Osem kilometrov diaľnice D1 Prešov – juh postaví združenie firiem Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav, Metrostav Slovakia. Práce sú naplánované na 4 roky, má byť financovaný z Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Niekoľko miliónové ušetrenie, prišlo potom čo navrhli alternatívne riešenie projektu. Upravili trasu obchvatu s použitím iba s jedným tunelom. Informoval portál HN.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies