Príprava nového cestovného poriadku vlakov je v závere

NETKY.SK • 13 August 2014, 15:48 • 2 min
Príprava nového cestovného poriadku vlakov je v závere

BRATISLAVA - Príprava nového cestovného poriadku v osobnej železničnej doprave, ktorý začne platiť 14. decembra 2014, je podľa ministerstva dopravy v záverečnej fáze.

slovakia

left justify in out

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) bude mať prvý raz viacerých konkurentov pri prevádzke expresných IC vlakov a rýchlikov na hlavných domácich tratiach.

 

Vlaky súkromného dopravcu RegioJet, v návrhu grafikonu vlakovej dopravy sú zatiaľ označené ako REX, budú jazdiť z Bratislavy cez Žilinu do Košíc a z Martina do Bratislavy. Spoločnosť zároveň predĺži svoju medzinárodnú linku EC vlakov Praha - Ostrava - Žilina do Košíc, resp. Martina. Z Prahy do Košíc bude jazdiť aj ďalší súkromný prepravca LEO Express a záujem o prevádzku vlakov na tejto trase prejavili už aj štátne České dráhy. ZSSK prevádzkuje IC vlaky na vlastné náklady a bez podpory od štátu budú fungovať aj rýchliky ďalších dopravcov. 

 

Ministerstvo dopravy zatiaľ neuviedlo, aké výkony vo verejnom záujme v budúcom roku a za koľko si objedná od ZSSK (okrem IC vlakov) a RegioJet na regionálnej trati Bratislava - Komárno. Pracovný návrh cestovného poriadku vlakov 2014/2015, ktorý zverejnila ZSSK, bude ešte prerokovaný so samosprávnymi krajmi, dopravcami a správcom železničnej dopravnej cesty, Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR). Kraje musia pripomienky k návrhu cestovného poriadku prehodnotiť a v záujme zabezpečenia harmonizovanej dopravnej obsluhy v regiónoch prerokovať s dopravcami a ŽSR. 

 

"V súčasnosti známy návrh cestovného poriadku sa pripravoval ešte v čase, keď sa neuvažovalo s vlakmi zadarmo pre študentov a dôchodcov, resp. s vyššími zľavami pre dochádzajúcich pracujúcich," uviedla pre agentúru SITA odborníčka na železničnú dopravu a šéfredaktorka časopisu Železničná revue Desana Mertinková. "Preto by sa mal ešte zvýšiť počet vlakov objednaných a dotovaných štátom. Oproti tohtoročnému výkonu by to malo byť viac asi o 1,7 mil. vlakových kilometrov (viac o 5,5 %). ZSSK dokonca kalkuluje s možnosťou, že to bude viac až o 2,5 mil. vlakových kilometrov," dodala Mertinková. 

 

Zatiaľ sú zmluvne dohodnuté len výkony na tento rok. "Na základe zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme sa ZSSK zaviazala vykonať v roku 2014 celkový rozsah dopravných výkonov v objeme 29,604 mil. vlakových kilometrov a štát sa zaviazal za tieto výkony zaplatiť 197,559 mil. eur," uviedla pre agentúru SITA vedúca oddelenia pre vzťahy s verejnosťou na ministerstve dopravy Gabriela Jarošová. Štát si objednal v tomto roku od RegioJet na trati Bratislava - Komárno rozsah dopravy v objeme 1,196 mil. vlkm, za ktorý uhradí 7,223 mil. eur. Štátne IC vlaky by mimo objednávky štátu mali najazdiť ďalších 1,22 mil. kilometrov.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies