Priamy predaj rastie v ČR trikrát rýchlejšie ako vo svete

NETKY.SK • 24 Júl 2017, 15:13 • 2 min
Priamy predaj rastie v ČR trikrát rýchlejšie ako vo svete

BRATISLAVA/PRAHA - Priamy predaj je Českej republike stále populárnejší a rastie trikrát rýchlejšie ako vo svete. Vyplýva to zo štatistiky Svetovej federácie priameho predaja (WFDSA) a Európskej asociácie priameho predaja (SELDIA).

slovakia

left justify in out

Za minulý rok vzrástol v ČR obrat v tejto oblasti o 6,7 %. Česi nakupovali od distribútorov tovar hlavne z oblasti kozmetiky a osobnej starostlivosti, a to celkom za 6,8 miliardy českých korún (261 miliónov eur). V celosvetovom meradle vzrástol takýto predaj za rovnaké obdobie o 1,9 % na približne 182,6 miliardy USD (156,9 miliardy eur), v Európe o 3 % na približne 36,5 miliardy USD. Podľa tejto štatistiky je globálnou jednotkou v oblasti priameho predaja firma Amway s ročným obratom 8,8 miliardy USD.

 

"Minulý rok v Českej republike rástli obraty v priamom predaji trikrát rýchlejšie, ako je celosvetový priemer. Viditeľný je najmä rastúci záujem spotrebiteľov o produkty na podporu zdravia a krásu vo všetkých vekových skupinách," informovala predsedníčka predstavenstva Asociácie osobného predaja Ildiko Dikošová.

 

Napriek tomu že v Česku osobný predaj dynamicky rastie, medzi hlavné trhy, kde sa odohráva 80 % celosvetového obratu týchto firiem, patrí USA, Čína a Južná Kórea. V Európe, kde sa obrat medziročne zvýšil o 3 % na približne 36,5 miliardy USD, sa priamemu predaju najviac darí v Nemecku, Francúzku, Anglicku, Taliansku a Poľsku.

 

"Sme radi, že vidíme pozitívny vývoj priameho predaja v Európe," povedala riaditeľka Európskej asociácie priameho predaja Katarína Molinová. Podľa jej slov zatiaľ čo maloobchod zostáva veľmi konkurencieschopným sektorom, rast priameho predaja ukazuje, že predajný kanál, ktorý ponúka spotrebiteľom priame a osobné odporúčanie, je ceneným spôsobom nakupovania.

 

Európania majú najväčší záujem o produkty na podporu zdravia a starostlivosti o zovňajšok. Prvýkrát od roku 2013 bol v EÚ najväčší záujem o wellness produkty (32 %), nasledovala kozmetika a osobná starostlivosť (25 %). V Čechách bol najväčší záujem o kozmetické výrobky a produkty osobnej starostlivosti (41 %), domácnosť a trvanlivý tovar (26 %) a wellness produkty (25 %).

 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Jozef Botos
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies