Pri strate alebo krádeži platobnej karty je nutné ju okamžite zablokovať
Pri strate alebo krádeži platobnej karty je nevyhnutné čím skôr ju zablokovať na kontaktnom centre príslušnej banky.
Alena Walterová z VÚB banky preto odporúča číslo na kontaktné centrum uložiť do mobilného telefónu. Zablokovanie karty je zrealizované okamžite po nahlásení požiadavky.
Pri hlásení straty alebo krádeži karty banka požaduje tieto údaje: meno a priezvisko (tak, ako je vytlačené na karte), dátum narodenia, adresa bydliska, prípadne ďalšie údaje, ak ich má klient k dispozícii - napríklad číslo karty, dobu platnosti karty a podobne.
Bankári, najmä pri dovolenkách v zahraničí, odporúčajú mať aspoň dve platobné karty, podľa možnosti vydávané rôznymi spoločnosťami.
Zdroj: TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies