Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
25. sep. 2020Vladislav
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Za účasti ministra dopravy a výstavby SR Andreja Doležala prerazili 7. septembra 2020 posledné decimetre 1861-metrového železničného tunela Milochov.
Za účasti ministra dopravy a výstavby SR Andreja Doležala prerazili 7. septembra 2020 posledné decimetre 1861-metrového železničného tunela Milochov.
08.09.2020 16:49 Ekonomika
Prerazili významný železničný tunel
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
08.09.2020 16:49 Ekonomika

Prerazili významný železničný tunel



Na Slovensku máme vďaka veľkej rekonštrukcii železničnej trate ďalší tunel. Jeho časť bude otvorená už čoskoro.


Považská Bystrica - Rekonštrukcia železničnej trati v úseku Púchov – Považská Teplá síce mešká, no súčasný minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal pondelkovú udalosť považuje za veľmi významnú. Podarilo sa totiž preraziť 1861-metrový tunel Milochov.

 

 

Najnáročnejší projekt

Modernizácia úseku železnice Púchov – Považská Teplá je najnáročnejšou železničnou stavbou v histórii ŽSR. Tvoria ju dva tunely – Diel (1081 metrov) a Milochov (1861 metrov), ale aj mosty ponad rieku Váh. Súčasťou sú aj inundačný kanál v Púchove a železničný most ponad Vodné dielo Nosice s dĺžkou presahujúcou 650 metrov.

 

 

Zvýšená bezpečnosť

Bude tu aj šesť nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre chodcov, 11 priepustov. Stavba prinesie aj zvýšenú bezpečnosť v podobe odstránenia štyroch priecestí. Rozpočtové náklady predstavujú zatiaľ sumu 365 miliónov eur bez DPH. Doležal si myslí, že stavba nebude predražená.

 

Meškanie

Minister zdôraznil, že súčasťou stavebníctva sú aj neočakávané skutočnosti. „Áno, omeškanie niekedy patrí k stavebníctvu, a najmä k takýmto náročným projektom. Súčasťou stavby sú dva tunely, niekoľko mostných konštrukcií a veľmi zložitá výstavba,“ prezradil minister s tým, že sa teší z každého nového železničného koridoru.

 

 

160 km/h

Vlaky budú po modernizovanom úseku železnice môcť jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Trať mala byť pôvodne otvorená už v januári. Meškanie bolo zapríčinené aj zmenou technológie pri razení tunela a odstraňovaním skrytej skládky pri východnom portáli tunela. Časť tohto úseku pre vlakovú dopravu majú sprejazdniť už na budúci týždeň. Pôjde o jednu traťovú koľaj v úseku Púchov – Milochov cez tunel Diel a nový železničný most nad Vodnou nádržou Nosice.

 

Sprevádzkovaná má byť 17. septembra 2020. Obe koľaje medzi Milochovom a Považskou Bystricou cez tunel Milochov plánuje zhotoviteľ až na záver celej stavby, čo by malo byť 15. decembra 2021.

 

 

Aj ďalší úsek

Tento 15-kilometrový úsek medzi Považskou Teplou a Púchovom prinesie skrátenie cestovania do Žiliny. „So zástupcami Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujeme modernizáciu ďalších úsekov piateho koridoru smerom na Košice. Čoskoro sa začne výstavba úseku Poprad – Lučivná a so zástupcami Európskej komisie pripravujeme aj ostatné úseky piateho koridoru,“ doplnil s dôvetkom, že už v stredu príde ďalší krok. Podpísať sa má modernizácia trate Devínska Nová Ves - Kúty. „Je to veľký 300-miliónový projekt,“ zdôraznil Doležal.

 

 

 



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: TASR/Netky Michal Albert

Foto:  TASR/Radovan Stoklasa/YouTube



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok