BRATISLAVA - Davy fanúšikov rýchlych kolies budú môcť po prvýkrát uvidieť v akcii vysoko výkonné kupé Lexus RC F na blížiacom sa Festivale rýchlosti v Goodwoode (26. – 29. júna 2014). Tento model už vzbudil nemalý rozruch a záujem počas prezentácie na autosalónoch po celom svete.
Lexus RC F zíde z výstavnej expozície a vydá sa na trať, aby aspoň letmo ukázal svoj výkonnostný potenciál, najmä pri ukážkových rýchlostných jazdách v rámci festivalových jázd do vrchu. Na rovnakej trati sa bude prezentovať aj Lexus LFA zastupujúci na festivale najvýkonnejšie superšporty.
Pod kapotou modelu RC F, ktorý bude uvedený na trh koncom tohto roka, bije najvýkonnejší vidlicový osemvalec, aký Lexus doteraz vyrobil pre vozidlá homologované na bežnú prevádzku. Jednotka s obsahom 5,0 l s 32 ventilmi dosahuje výkon vyše 450 koní (DIN) a krútiaci moment viac než 520 Nm, ktorý sa prenáša na vozovku prostredníctvom špeciálne odladenej osemstupňovej prevodovky SPDS (Sports Direct Shift).
V RC F bola použitá nová technológia zaručujúca skvelú ovládateľnosť a vynikajúce rýchlostné parametre. Ide o celosvetovo prvé nasadenie diferenciálu s funkciou vektorovania krútiaceho momentu (TVD) vo vozidle s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Vodič môže pomocou troch rôznych režimov (Standard, Slalom a Track) nastaviť systém tak, aby bola zaistená optimálna priľnavosť a kontrola nad vozidlom.
Na výnimočne dobrej priľnavosti má zásadný podiel vysoko tuhá karoséria tohto kupé, v ktorej sa uplatnil rad špeciálnych výrobných metód ako napr. nové materiály na lepenie kovov, spojovanie laserom s húsenicovými zvarmi alebo vyšší počet bodových zvarov.
Predobrazom modelu RC F je nové kupé Lexus RC, ktoré ho bude nasledovať na trh v roku 2015. Okrem pokrokovejších konštrukčných techník a vyššieho výkonu môže RC F zaujať ešte vyššou atraktivitou pre oko, najmä energickým poňatím typickej masky chladiča Lexus v tvare vretena alebo dizajnovými prvkami, ktoré sa inšpirovali superšportom LFA. Tu ide predovšetkým o výduchy na kapote alebo kanály chladenia v predných partiách. Pri karosérii sa uplatnili prvky z uhlíkových vláken, ktoré napomáhajú k celkovému zníženiu hmotnosti vozidla – nájdeme ich na streche, kapote a aktívnom zadnom krídle.
PREDBEŽNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE PRE LEXUS RC F
Zdvihový objem a usporiadanie motora |
5,0 l V8 |
Najvyšší výkon (k DIN) |
vyše 450 |
Max. krútiaci moment (Nm) |
viac než 520 |
Prevodovka |
osemstupňová prevodovka SPDS inteligentná elektronicky riadená automatická |
Poháňaná náprava |
pohon zadných kolies |
Počet miest |
4 |
Celková dĺžka (mm) |
4 705 |
Celková šírka (mm) |
1 845 |
Celková výška (mm) |
1 390 |
Rázvor (mm) |
2 730 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) |
˂ 1 800 (cieľ) |
Brzdy |
kotúče Brembo s odvetrávaním, s posilňovačom |
Kolesá |
vpredu – 19 x 9J vzadu – 19 x 10J |
Pneumatiky |
vpredu – 255/35 R19 vzadu – 275/35 R19 |
Odhadovaná maximálna rýchlosť (km/h) |
približne 270 (s obmedzovačom) |
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies