Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
18. okt. 2019Lukáš
BratislavaBratislava 11°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
13.08.2019 11:35 Zaujímavosti
Prekvapivé zistenie o káve: Zabudnite na to, čomu ste doteraz verili!
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
13.08.2019 11:35 Zaujímavosti

Prekvapivé zistenie o káve: Zabudnite na to, čomu ste doteraz verili!



To, čomu sme doposiaľ v súvislosti s kávou verili je zrejme pasé. Vedci odhalili zaujímavú skutočnosť a vyvrátili známy mýtus!


Káva je pre mnohých z nás neoddeliteľnou súčasťou dňa. Je akýmsi rituálom, ktorý nás na chvíľu spomalí, dopraje nám výbornú chuť, čas pre seba, ale aj povzbudenie. Kvalitná káva obsahuje množstvo živín a antioxidantov, preto sa už neraz spomínala v rámci prevencie viacerých ochorení. Samozrejme, ako pri všetkom, nič netreba preháňať. Tak je to i s kávou, pretože zvyšuje tlak a pokiaľ by sme jej množstvo neodhadli, mohli by sme si privodiť problém.

 

 

Každý vie, že káva nás dokáže „prebrať k životu“ práve vďaka obsahu kofeínu. A tak sa zvykne hovoriť, že piť ju vo večerných hodinách je absolútne nevhodné, pretože by nám jej povzbudivé účinky mohli narušiť spánok. Väčšina ľudí sa preto svojmu pôžitku večer a pred spaním vyhýba. Vedci z Florida Atlantic University a Harvard Medical School však zistili prevratnú skutočnosť!

 

Na 785 dobrovoľníkoch sa rozhodli preskúmať, ako ich stravovacie návyky a životný štýl ovplyvňujú spánok. Zamerali sa pritom hlavne na pitie kávy, alkoholu a fajčenie. Podarilo sa im odhaliť veľmi zaujímavú vec. Kofeín má na kvalitu spánku minimálny vplyv, to znamená, že šálku svojej obľúbenej kávy si môžete pokojne dopriať aj večer bez toho, aby ste následne dlho do noci nemohli zaspať. Problém malo len naozaj malé percento sledovaných ľudí, išlo o prípady veľmi citlivého organizmu.

 

 

To sa však nedá povedať o alkohole a cigaretách. Páve ich požitie vo večerných hodinách malo na spánok významný vplyv. Ukázalo sa, že najhorší je práve nikotín. Preto by sme podľa vedcov mali cigaretám a alkoholu vyhnúť najmenej 4 hodiny pred tým, ako sa uložíme do postele.

 

 

 

 

 



reklama


Zdroj: netky IK

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok