Predaj diaľničných nálepiek vyniesol takmer 60 mil. eur

NETKY.SK • 24 Október 2014, 13:18 • 2 min
Predaj diaľničných nálepiek vyniesol takmer 60 mil. eur

BRATISLAVA - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) evidovla z predaja diaľničných nálepiek za deväť mesiacov tohto roku príjmy 59,948 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH).

slovakia

left justify in out

Medziročne to znamená nárast o 8,2 % alebo o 4,551 mil. eur. Vyplýva to z údajov o predaji diaľničných nálepiek zverejnených NDS. Majitelia motorových vozidiel do 3,5 tony za trištvrte roka kúpili spolu 2 722 253 diaľničných nálepiek (vrátane 28 384 kusov pre prípojné vozidlá). Medziročne to znamená nárast o 6,2 %, resp. o 159 646 kusov. 

 

Príjmy z predaja nálepiek v septembri dosiahli 3,041 mil. eur vrátane dane, čo je oproti vlaňajšiemu septembru o 26,29 tis. eur viac. Počet predaných nálepiek v uplynulom mesiaci predstavoval 239 776 a medziročne klesol o 3 989 kusov. Príjmy z predaja nálepiek oproti augustu klesli o 1,495 mil. eur a počet predaných nálepiek o 138 453 kusov. V septembri sa predalo 195 094 desaťdňových nálepiek za 1,951 mil. eur, 31 782 mesačných za 370,79 tis. eur a 12 900 ročných za 537,5 tis. eur. 

 

Za deväť mesiacov sa predalo 789 936 ročných nálepiek za 39,496 mil. eur vrátane dane. Predstavuje to 29 % z celkového množstva predaných nálepiek, resp. 65,9 % z celkových príjmov. Vodiči od začiatku tohto roka kúpili 282 082 mesačných nálepiek za 3,95 mil. eur, čo je 10,4 % z objemu predaja a zhruba 6,6 % z príjmov. Za 1 650 235 desaťdňových nálepiek zaplatili 16,502 mil. eur, čo predstavuje 60,6 % z počtu predaných nálepiek a 27,5 % z príjmov.

 

Ročných nálepiek sa najviac predalo tradične v januári, a to 354 550 kusov za 17,728 mil. eur vrátane dane. Na predaji v prvom mesiaci roka mali podiel 73,4 % a na príjmoch 93 %. V januári sa zároveň celkovo predalo najviac nálepiek (482 726 kusov) a boli aj najvyššie príjmy z predaja (19,068 mil. eur). Ročné nálepky mali najväčší podiel na predaji a príjmoch aj vo februári, len na príjmoch ešte v marci a apríli. 

 

Desaťdňové nálepky sa najlepšie predávali v auguste, keď si motoristi zakúpili 303 862 kusov za 2,532 mil. eur. Tieto nálepky mali v uvedenom mesiaci na predaji podiel 80,3 % a na príjmoch 55,8 %. Nálepky na desať dní sa s výnimkou prvých dvoch mesiacov najviac predávali v siedmich mesiacoch a najväčší podiel na príjmoch majú od mája. O mesačné nálepky bol najväčší záujem v júli, keď sa ich predalo 70 277 kusov za 819,9 tis. eur. Na predaji mali podiel 19,8 % a na príjmoch 18,2 %. 

 

NDS zabezpečuje predaj diaľničných nálepiek prostredníctvom 1 252 predajných miest, ako aj na dvoch informačno-predajných miestach na hraničných priechodoch Čunovo a Brodské a tiež formou elektronického predaja.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies