Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
26. jún. 2022Adriána
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
13.05.2022 15:40 Domov
Pošta upozorňuje na nový podvod, zneužívané sú aj mená jej zamestnancov
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
13.05.2022 15:40 Domov

Pošta upozorňuje na nový podvod, zneužívané sú aj mená jej zamestnancov



BRATISLAVA – Slovenská pošta upozorňuje na nový typ podvodu v oblasti finančných služieb. Neznáme osoby pri ňom zneužívajú aj mená konkrétnych zamestnancov pošty. Upozornila na to hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková.


Podvodníci podľa jej slov volajú z utajených čísel, predstavia sa ako zamestnanci pošty a klientovi tvrdia, že pošta mu má vyplatiť väčšiu sumu peňazí od rôznych spoločností. „Aby ich telefonát pôsobil dôveryhodne, odvolávajú sa na nový zákon či vyhlášku, podľa ktorých môžu u seba peniaze držať najviac päť dní, no keďže ide o väčšiu sumu peňazí, tvrdia, že treba rýchlo zaplatiť poistenie. Cieľom podvodníkov je získať údaje o platobných kartách či bankových účtoch,“ priblížila Dorčáková.

 

 

Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov na ostražitosť, aby na podozrivé telefonáty či správy o realizácii finančných služieb prostredníctvom pošty nereagovali a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité, a občania tak môžu prísť o peniaze. Pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré „sa tvária“ ako od nej. Adresáta vyzývajú na úhradu platieb za doručenie zásielky, zmenu doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť.

 

Meno pošty je podľa hovorkyne zneužívané aj pri kúpe rozličného tovaru cez inzertné portály, pričom podvodníci sa snažia získať údaje z platobných kariet inzerujúcich občanov. Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS ani za colné konanie či daň z pridanej hodnoty (DPH), ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBoxe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a DPH – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.

 

 

Podozrivé telefonáty, správy či pochybná adresa phishingových e-mailov, v ktorých žiadajú o bezpečnostné údaje z platobných kariet, podľa Dorčákovej jasne napovedajú, že ide o podvod. „V prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní,“ dodala hovorkyňa. Ukážky falošných správ a mailov sú zverejnené aj na webe pošty.

 

Možno vás zaujme: Prepustený Kaliňák považuje svoje stíhanie za nezmysel



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: TASR/ Netky Johny Domanský

Foto:  Facebook



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok