Poškodený tovar od kuriéra? V žiadnom prípade nepreberajte!

NETKY.SK • 16 Október 2015, 14:59 • 2 min
Poškodený tovar od kuriéra? V žiadnom prípade nepreberajte!

BRATISLAVA - Nákup cez internet je v dnešnej dobe veľmi rozšíreným trendom. Je s ním spojených niekoľko výhod – ušetríte čas, vyhnete sa davom v obchodných centrách, nakupujete z pohodlia domova atď.

slovakia

left justify in out

Sú však situácie, ktoré sa môžu stať nočnou morou. Bohužiaľ, podľa skúseností Slovenskej asociácie pre elektronický obchod i popredného e-shopu Hej.sk, niektoré nepríjemné situácie sa opakujú pravidelne a traumatizujú ako zákazníkov, tak i e-shopy samotné. Najčastejších chýb, ktoré sa mnohokrát už nedajú vrátiť späť, sa zákazníci paradoxne dopúšťajú nie pri objednávaní tovaru, ale pri jeho samotnom prevzatí. 


Obľúbenou formou doručenia tovaru je kuriérska služba. Po záväznej objednávke tovaru pripraví e-shop zásielku na odoslanie. V prípade, že si zákazník zvolí dopravu kuriérskou službou, vo väčšine prípadov zodpovedá za stav tovaru dotyčný kuriér od momentu prebratia zásielky.  Podľa riaditeľa Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozefa Dvorského závisí pri doručení zásielky prostredníctvom kuriéra celý proces od zmluvy medzi internetovým obchodom a kuriérom. E-shop by mal dohodnutý postup pri preberaní zásielky zo strany kuriérskej firmy popísať vo svojich všeobecných obchodných podmienkach.

 

Pred prevzatím balíka zásielku skontrolujte 


Pri preberaní zásielky sa odporúča dôkladná kontrola zásielky. „V prípade zistenia porušeného alebo poškodeného obalu, či akéhokoľvek podozrenia, že by obsah zásielky mohol byť poškodený, odporúčame zásielku neprebrať. Prípadne, ak zákazník tovar potrebuje prevziať, treba riešiť priamo s vodičom prepravnej spoločnosti na mieste zápisom o škode, aby ste mali dôkaz, že ste prebrali zásielku, ktorej obal bol poškodený. V každom prípade však zákazník má nárok si obsah zásielky vizuálne skontrolovať a kuriér musí túto kontrolu pred prevzatím strpieť. Treba si uvedomiť, že preberanie zásielky zákazník podpisuje a tým preberá aj zodpovednosť za tovar. Odporúčame tiež urobiť si fotografiu poškodeného obalu pre prípadnú reklamáciu,“ radí Martin Köteleš z Hej.sk. Záznam o rozsahu poškodenia zásielky by mal okrem zákazníka podpísať aj zástupca prepravnej spoločnosti. 

 

Zásielky preberáme aj poškodené


Odporúčania a pravidlá pri preberaní zásielky, ako aj všeobecné podmienky, sú súčasťou balíčka informácií každého seriózneho internetového obchodu. Napriek tomu je bežnou praxou, že zákazníci preberajú balíky aj v prípade, že sú viditeľne poškodené. „S odmietnutím prevzatia zásielky sa podľa nám dostupných informácií stretávajú kuriéri zriedkavo. V závislosti od konkrétneho internetového obchodu a povahy tovaru môžeme hovoriť iba o 0,5% až 1,5% prípadoch z celkového počtu zásielok,“ uvádza Jozef Dvorský zo SAEC.


Čo robiť, ak zásielku v nevedomosti preberiete poškodenú?

 

„V prvom rade treba zásielku skontrolovať už pri preberaní, minimálne či nie je poškodený prepravný obal. Keď je všetko v poriadku a zákazník zásielku prevezme, odporúčame ju ihneď skontrolovať a neodkladať to na neskôr. V prípade prevzatia poškodenej zásielky, ktorej obal nejavil známky poškodenia,  žiadame zákazníkov o nahlásenie tejto udalosti najneskôr do 24 hodín od jej prevzatia. Naše reklamačné oddelenie následne zákazníkovi poradí a odporučí nasledujúci postup. Dôležité je tiež nevyhadzovať obal, ten môže slúžiť ako dôkaz,“ uvádza Martin Köteleš z Hej.sk.

 

Ako postupovať pri preberaní zásielky

  • Skontrolujte pri preberaní, či je poškodený obal zásielky. Ak nie, zásielku môžete pokojne prevziať.
  • V prípade poškodeného obalu zásielky a podozrenia, že tovar môže byť rovnako poškodený, zásielku radšej nepreberajte. Prípadne spíšte zápis o škode priamo s vodičom prepravnej spoločnosti a zásielku môžete prevziať.
  • Skontrolujte obsah zásielky aj v prípade nepoškodeného obalu pri preberaní, ak je tovar poškodený, zásielku nepreberajte.
  • V každom prípade máte nárok na vizuálnu kontrolu obsahu zásielky. Ak je tovar poškodený, zásielku jednoducho neprevezmite.
  • Ak zistíte neskôr, že objednaný tovar je poškodený (najmä pri elektronike), kontaktujte bezodkladne – najneskôr však do 24 hodín reklamačné oddelenie e-shopu.
  • Ak zásielku prevezmete a tovar nebude mechanicky poškodený, no napriek tomu sa prejaví chyba či nefunkčnosť, môžete ho reklamovať u predajcu klasickým spôsobom. 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies