Podiel slovenských potravín znižovali zahraničné potraviny v akciách

NETKY.SK • 7 Jún 2016, 13:36 • 2 min
Podiel slovenských potravín znižovali zahraničné potraviny v akciách

BRATISLAVA - Podiel slovenských výrobkov v nákupoch slovenských domácností dosiahol v 2. polroku 2015 úroveň z hľadiska výdavkov 47 %, z hľadiska nakúpeného počtu v kusoch úroveň až 53 %.

slovakia

left justify in out

Uviedol to dnes na tlačovej konferencii vzdelávacieho projektu Kvalita z našich regiónov (KzNR) Ladislav Csengeri, riaditeľ spotrebiteľského panelu agentúry GfK CZ/SK.

 

"Tento údaj ale z roka na rok poklesol vo výdavkoch o 1 %, pričom pokles vieme vysvetliť práve ponukou akciových výrobkov. Slovenské výrobky dosiahli podiel v akciách na úrovni 47 %, ostatné zahraničné výrobky sa predávali a nakupovali v akciách do väčšej miery, až na úrovni 50 %. Práve to spôsobilo preferenciu zahraničných výrobkov oproti slovenským," vysvetlil.

 

Najviac sa tak podľa neho dialo pri mliečnych výrobkoch, najmä pri mlieku a syroch, u ktorých bol vlani v celej Európe prebytok mliečnej komodity. "Všetci výrobcovia, nielen slovenskí, ale aj zahraniční sa tak predbiehali rôznymi atraktívnymi akciovými ponukami. Na to reagovali kupujúci práve zvýšeným nárastom nákupov v akciách," dodal.

 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona