Po roku 2020 by mali v Európe jazdiť automobily bez šoférov

NETKY.SK • 2 December 2016, 16:46 • 2 min
Po roku 2020 by mali v Európe jazdiť automobily bez šoférov

BRUSEL - Téme autonómne jazdiacich automobilov sa vo štvrtok večer (1.12.) v Bruseli venovali eurokomisár pre digitálnu ekonomiku a spoločnosť Günther Oettinger a podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini, ktorý predstavil ochotu Slovenska zúčastniť sa v tejto oblasti pilotných testovacích projektov.

slovakia

left justify in out

Európska komisia vníma trendy, podľa ktorých sa autonómne jazdiace autá stanú realitou na europskych cestách po roku 2020, a to vďaka moderným elektronickým asistenčným systémom. Tie dokážu viesť auto v určenom jazdnom pruhu, udržiavať odstup od iných vozidiel, či samostatne zaparkovať. Ide o systém fungujúci za pomoci telekomunikačných sietí a prepájania a synchronizovania radarových a ultrazvukových senzorov a optických kamier.

Pellegrini v rozhovore pre TASR pripomenul, že rokovania s Oettingerom potvrdili, že všetky členské štáty EÚ túto iniciatívu podporujú, avšak zostáva doriešiť ešte veľa dôležitých oblastí.

 

"Prvá a zásadná je infraštruktúra. To znamená investovať čo najviac zdrojov do budovania 5G siete, pretože bez vybudovania širokopásmového pripojenia a dobrého pokrytia územia, v EÚ nebude možné využívať benefity, ktoré z toho vyplývajú," vysvetlil Pellegrini.

 

Ďalšou dôležitou témou je podľa neho nájsť rozumný spôsob regulácie, kde treba regulovať nielen dáta, ale nastaviť systém tak, aby bola jasná zodpovednosť v prípade nehôd spôsobených autonómnymi autami. A do tretice EÚ musí podporovať snahu niektorých miest a regiónov, aby sa stali "testovacími laboratóriami" pre autonómne vozidlá, aby sa vytváralo čo najviac pilotných projektov, počas ktorých bude možné v praxi otestovať správanie sa autonómnych áut.

 

"Prezentoval som snahu otestovať prvú medzinárodnú virtuálnu diaľnicu, medzi Českou republikou a Slovenskom," uviedol Pellegrini. Spresnil, že táto záležitosť je ešte predmetom rokovaní, ale rád by sa s českou stranou a s telekomunikačným operátorom pôsobiacim v oboch krajinách dohodol na "inteligentnom" pokrytí diaľničného úseku Brno-Bratislava. Už aj preto, aby tam mohli dodávatelia a subdodávatelia testovať, ako sa mení situácia pri prechode z jedného členského štátu do druhého a pri prechode na inú sieť.

 

"Slovenská republika aj Česká republika sú lídrami vo výrobe automobilov, a preto by bolo dobré začať s takýmto testovaním ešte skôr, ako sa zrodí celoeurópsky projekt," uviedol Pellegrini.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies