BRATISLAVA - Petíciu za obnovenie pôvodnej trasy petržalskej autobusovej linky číslo 95 až na Šafárikovo námestie dovtedy, kým dokončia trať električky po Janíkov dvor, prerokujú bratislavskí mestskí poslanci v marci. Pre agentúru SITA to uviedol bratislavský mestský a petržalský miestny poslanec Oliver Kríž, ktorý so svojím hnutím Mladá Bratislava za obnovenie pôvodnej trasy autobusu vyzbierali za dva mesiace 3 295 podpisov.
V polovici novembra petíciu odovzdali do podateľne bratislavského magistrátu a v kópii aj do podateľne DPB. Aby sa petíciou zaoberali bratislavskí mestskí poslanci, musela mať tisíc podpisov. Z petičného oddelenia bratislavského magistrátu prišiel poslancovi list, v ktorom píšu, že petíciu predložia na rokovanie zastupiteľstva, ktoré bude 30. marca. Trasu linky číslo 95 po otvorení bratislavského Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátili po Muchovo námestie v Petržalke.
Ak chcú v súčasnosti cestujúci z Petržalky pokračovať v ceste do centra mesta, musia prestúpiť na električku na Farského ulici a novou električkou prejsť cez Starý most dve zastávky na Šafárikovo námestie. "Tí, ktorí cestujú iba na Šafárikovo námestie, si pre tento prestup musia kupovať 30-minútový lístok namiesto 15-minútového," hovorí Kríž
Pre ľudí, ktorí podpísali petíciu, hľadajú riešenia, ako linku vrátiť na druhú stranu Dunaja. "Obyvatelia chceli, aby linka išla cez Most Apollo popri nábreží na Most SNP a späť. Dopravný podnik Bratislava však pripomienkoval, že je to alternatíva k električkovej trase. Museli sme preto hľadať iné riešenia. Požiadavkám najviac vyhovuje možnosť, aby každá druhá petržalská autobusová linka 95 v budúcnosti nekončila na Farského a mohla by ďalej premávať cez Most Apollo na druhú stranu Dunaja smerom k autobusovej stanici," spomenul Oliver Kríž s tým, že trasa by išla okolo ministerstva vnútra, Slovenského národného divadla a po Moste Apollo by sa linka vrátila späť. Náklady na tento spoj odhadujú podľa Kríža na 570-tisíc eur ročne.