LONDÝN - Francúzsky výrobca alkoholických nápojov Pernod Ricard zvyšuje ceny liehovín a vín v Británii, aby si tak vykompenzoval pokles kurzu libry. Ten nasledoval po rozhodnutí Britov v minuloročnom referende opustiť Európsku úniu.
Spoločnosť zvýšila ceny v priebehu marca. Počíta totiž s postupným zrýchľovaním miery inflácie. Spotrebiteľské ceny v Británii vzrástli vo februári o 2,3 %, čo bol najvýraznejší rast za takmer 3,5 roka. Navyše, prvýkrát za viac než tri roky prekročili inflačný cieľ centrálnej banky stanovený na 2 %.
Paul Polman, výkonný riaditeľ spoločnosti Unilever, ktorá sa koncom minulého roka dostala do sporu s reťazcom Tesco pre cenu v Británii kultovej kvasnicovej nátierky Marmite, v januári uviedol, že Briti si budú musieť zvyknúť na vyššie ceny. Aj ďalší reťazec Wm Morrison a iné maloobchodné siete varovali pred zvyšovaním cien, dodali však, že v dôsledku silnej konkurencie si nebudú môcť dovoliť presunúť celú záťaž spojenú s vyššími nákladmi na spotrebiteľov.
Ďalšie spoločnosti, medzi nimi napríklad cukrovinkárska firma Mondelez International, riešili problém s vyššími nákladmi znížením hmotnosti niektorých svojich produktov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies