Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
16. júl. 2020Drahomír
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Prípady z roku 2016 boli právoplatne sankciované až minulý rok.
Prípady z roku 2016 boli právoplatne sankciované až minulý rok.
17.05.2020 09:30 Ekonomika
Päť bánk pôsobiacich na Slovensku dostalo finančné sankcie
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
17.05.2020 09:30 Ekonomika

Päť bánk pôsobiacich na Slovensku dostalo finančné sankcie



BRATISLAVA - V minulom roku nadobudli právoplatnosť sankčné rozhodnutia voči piatim bankám na Slovensku za používanie nekalých obchodných praktík pri komunikácii o legislatívnych účtoch. Vyplýva to z Výročnej správy Národnej banky Slovenska (NBS) za minulý rok.


Pokutované banky 

Dotknuté banky uviedli, že išlo ešte o staršie prípady, najmä z roku 2016, a prípadné nedostatky odstránili. Sankčné rozhodnutia, ktoré nadobudli právoplatnosť vlani v júni, sa týkali Slovenskej sporiteľne, VÚB banky, Tatra banky, ČSOB banky a Prima banky Slovensko.

 

Legislatívne účty 

Právoplatnými rozhodnutiami im boli uložené pokuty od 8000 do 28 000 eur. Povinnosť bánk poskytnúť na žiadosť klienta tzv. legislatívne účty ako základný bankový produkt a platobný účet so základnými funkciami sa zaviedla v roku 2016. Ide o typ bežných účtov, pri ktorých je zákonom regulovaná cena za ich vedenie. Tieto účty musia spĺňať základné platobné funkcie spojené s bežným účtom.

 

 

Vyjadrenia všetkých pokutovaných bánk 

"Zistené nedostatky sa týkali individuálneho postupu niekoľkých poradcov v pobočkách. Keďže nám záleží na tom, aby sme poskytovali služby v súlade so zákonom, našich poradcov sme preškolili a vyrobili pre nich aj špeciálnu pomôcku, aby sa im lepšie komunikovalo s klientom o legislatívnych účtoch," uviedla hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

 

ČSOB banka uviedla, že bola a je pripravená produkt poskytovať v súlade s legislatívou. "Zamestnanci sú pravidelne školení aj v tejto oblasti tak, ako ukladá zákon. Vzhľadom na skutočnosť, že v čase vykonávania dohľadu išlo ešte o nové produkty, mohlo v ojedinelých prípadoch dôjsť k neúmyselnému individuálnemu pochybeniu zapríčinenému skôr komunikačným nepochopením sa pri osobnom kontakte medzi oboma stranami. Okamžite po ich zistení sme pristúpili k náprave," doplnila hovorkyňa banky Anna Jamborová. 

 

 

Nápravu prijala aj VÚB banka, ktorá tiež upozornila, že ide o starší prípad. "Ide o prípad ešte z roku 2016, krátko po jednej z viacerých úprav základného bankového produktu a zároveň implementácie európskej smernice, ktorá zaviedla platobný účet so základnými funkciami. Vzhľadom na to došlo k uvedeným zlyhaniam, ktoré banka odstránila," vysvetlil hovorca banky Dominik Miša.

 

Tatra banka tiež uviedla, že pokuta sa týka prípadu z roku 2016 a urobila kroky, aby ponúkanie produktu bolo v súlade so zákonom. "Hneď po doručení informácie o priebehu a nálezoch kontroly zo strany NBS sme prijali opatrenia vrátane preškolení zamestnancov, aby poskytovanie dotknutého produktu bolo v plnom súlade s legislatívou," dodal hovorca Tatra banky Boris Fojtík.

 

 

 

 



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: TASR/Netky Lukáš Čief

Foto:  Pixabay, Pexels



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok