Obyvatelia Trnavy sa dočkali nového obchvatu na Záhorie - Doprava Menej kamiónov, čistejší vzduch a plynulejšia doprava. To si Trnavčania sľubujú od nového severného obchvatu mesta, ktorý dnes slávnostne otvoril minister dopravy Ján Počiatek.
Menej kamiónov, čistejší vzduch a plynulejšia doprava. To si Trnavčania sľubujú od nového severného obchvatu mesta, ktorý dnes slávnostne otvoril minister dopravy Ján Počiatek. Projekt, ktorého výstavba bola rozdelená do troch etáp, trval niekoľko rokov a spolufinancovala ho Európska únia prostredníctvom Operačného programu Doprava.
„Severný obchvat zásadne zlepší dopravnú situáciu v Trnave a zároveň spĺňa všetky ekologické a ekonomické parametre, ktoré sú cieľom projektov financovaných Európskou úniou. Odľahčenie od tranzitnej dopravy smerujúcej na Záhorie pozitívne pocítia jednak obyvatelia dotknutej časti mesta a tiež vodiči znížením energetických a časových strát. Ministerstvo dopravy výhľadovo počíta s výstavbou juhovýchodného obchvatu, ktorý by obdobne riešil tranzitnú dopravu smerom na Modru a Pezinok“, uviedol minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
Hlavným cieľom projektu bolo vylúčiť tranzitnú dopravu z centra mesta Trnava a tým minimalizovať negatívne vplyvy dopravy na životné prostredie (zníženie hluku a emisného zaťaženia), zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky a zlepšiť parametre cesty I/51 (šírkové usporiadanie, smerové a výškové vedenie, návrhová rýchlosť). Výstavba obchvatu pozitívne ovplyvnila možnosti urbanizácie mesta doplnením chýbajúceho segmentu vyššej dopravnej infraštruktúry, ktorá nadviaže na diaľničný privádzač (D1) a na sieť rýchlostných ciest (R1). Územie sa zároveň stalo atraktívnejším pre investorov a prepravcov.
Dopravná intenzita na starej ceste každý rok stúpala. Napríklad na Trstínskej ceste bol počet prechádzajúcich vozidiel v roku 2005 vyše 20 tisíc denne, v roku 2010 už vyše 23 tisíc a predpoklad na rok 2015 bol už takmer 26 tisíc áut denne.
Celkové náklady na viac ako 4,5 kilometrový obchvat, ktorý vznikal v troch etapách počas niekoľkých rokov, sa vyšplhali na viac ako 33 miliónov eur. Z nich 23,5 milióna eur tvorí príspevok Európskej únie, zvyšok bol financovaný zo štátneho rozpočtu.
Zdroj: MDVaRR SR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies