Obrovský prístav v Brazílii bude slúžiť obchodu s Čínou

NETKY.SK • 14 Jún 2011, 12:02 • 2 min
Obrovský prístav v Brazílii bude slúžiť obchodu s Čínou

Obrovský prístav v Brazílii bude slúžiť obchodu s Čínou

slovakia

left justify in out

img

V Brazílii sa buduje superprístav Acu Superport, prezývaný aj Diaľnica do Číny. Je to prvý infraštruktúrny brazílsky projekt najbohatšieho obyvateľa krajiny, miliardára Eika Batistu. Prístav, ktorý sa tiahne hlboko do mora v spolkovom štáte Rio de Janeiro, má byť uvedený do prevádzky na budúci rok. Bude dosť hlboký na to, aby pri jeho móle mohla kotviť loď Chinamax, mohutné plavidlo, ktoré odvezie naraz 400.000 ton železnej rudy. Loď má dvojnásobný výtlak než doteraz najväčšie plavidlá, ktoré sa v súčasnosti plavia medzi brazílskym a čínskym pobrežím.
      Batista má podľa amerického magazínu Forbes majetok asi za 30 miliárd USD (20,9 miliardy eur). Mal by byť ôsmym najbohatším podnikateľom na svete. Batistov otec Eliezer sa ako minister banského priemyslu zaslúžil o prerod spoločnosti Companhia Vale do Rio Doce (neskôr bola sprivatizovaná a jej názov sa zmenil na Vale) na jednu z najväčších svetových producentov železnej rudy.
      E. Batista však v 80. rokoch minulého storočia začal samostatne podnikať v banskom sektore. Spočiatku sa venoval ťažbe zlata a diamantov v poriečí Amazonky. V súčasnosti už vybudoval podnikateľské impérium. Jeho súčasťou je logistická spoločnosť, ropná a plynárenská spoločnosť, elektrárenský podnik, lodiarska dopravná spoločnosť a viaceré ďalšie.
      Podnikateľ plánuje investovať do roku 2014 asi 15 miliárd USD do ťažby ropy, plynu, energetiky a banskej činnosti.
      Acu sa stane najväčším prístavom na americkom kontinente. Vyrastá na neobývanom území, ktoré je 2,5-krát väčšie než ostrov Manhattan v New Yorku. Mal by prilákať investície asi za 40 miliárd USD. Batista povedal, že všade naokolo sa nachádza veľa ropy a zemného plynu. V nasledujúcich rokoch by sa oblasť mala stať jedným z veľkých svetových producentov ropy a zemného plynu.
      Batistovými spoluinvestormi sú čínsky Wuhan Iron and Steel, ktorý buduje oceliareň a juhokórejský Hyundai Heavy Industries, ktorý stavia lodenice.
      Podľa zámeru brazílskeho podnikateľa v lodiarstve krajiny by do piatich až ôsmich rokov malo pracovať okolo 300.000 ľudí. Teraz ich zamestnáva 100.000.
      Nízka výkonnosť brazílskych prístavov je hlavnou brzdou rozvoja ekonomických vzťahov tejto krajiny so svetom. Eike Batista chce projektom Acu odstrániť práve tento problém.
Zdroj: TASR/Financial Times Deutschland



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies