Oáza luxusu s výhľadom na panorámu Vysokých Tatier: Grand Hotel Kempinski

NETKY.SK • 15 Jún 2015, 17:00 • 2 min
Oáza luxusu s výhľadom na panorámu Vysokých Tatier: Grand Hotel Kempinski

BRATISLAVA - V komplexe Grand Hotel Kempinski High Tatras, si môžete nájsť svoje obľúbené tatranské miesto na relax z kolekcie 98 izieb a apartmánov. Ubezpečíme Vás, že každá izba je naozaj jedinečná! Objavte to čaro oddychu s výhľadom do doliny, alebo sa nechajte inšpirovať krásou veľhôr a magického Štrbského plesa.

slovakia

left justify in out

Grand Hotel Kempinski High Tatras pre svojich hostí počas letných mesiacov pripravil balíček "Rodinné dobrodružstvo." Návštevníci tak okrem bežných služieb získajú aj možnosť výberu jednej z aktivít v okolí.

 

img


Náš hotel už tradične spolupracuje i s golfovým rezortom Black Stork a pre hostí tak máme k dispozícii balíček, ktorý kombinuje oddych v Tatrách s hrou golfu.

 

img


Pre všetkých návštevníkov, ktorí si radi osladia život, by sme vám doporučili vynikajúci dezert "Čokoládové hniezdo", ktoré si môžete vychutnať v Grand Restaurant. Reštaurácia je otvorená aj pre hostí, ktorí nie sú ubytovaní priamo v Grand Hotel Kempinski High Tatras.

 

img

 

Keď sa chcete dozvedieť viac o tomto nádhernom hoteli a jeho vedení, tak si prečítajte exkluzívne interview s riaditeľkou hotela Kathrin Noll, ktorá robí svoju prácu s láskou a jej neodeliteľnou súčasťou je aj kontakt s ľuďmi. 

 

img

 

O hoteli sme si už veľa prečítali a samozrejme sa aj presvedčili osobne už niekoľko krát o jeho kvalitách. Chceme sa však pri tomto interview zamerať nielen na hotel vo všeobecnej rovine, ale aj na personál a konkrétne na Vás pani riaditeľka. :). Keď som videl s akou láskou a oduševnením v plnej pohode pracovala tato kúzelná dáma, bol som prinútený sa vo svojej práci zastaviť a napísať túto moju skúsenosť a podeliť sa o ňu. Pri jednej z návštev v hotely Kempinski, nikdy na to nezabudnem, keď sme pri odchode zavolali službu, aby mi pomohla s batožinou. Prišla nižšia dobre vyzerajúca dáma s vozíkom a začala nakladať batožinu. Prekvapene som pozeral, pousmial sa a snažil sa ju od tejto prace odbremeniť. V duchu som si myslel, sú títo ľudia na recepcii normálni? To neľutujú toto malé drobné stvorenie posielať nosiť kufre? No ona sa odbiť nedala. Tak sme preniesli batožinu do auta. Následne pri check-oute a platení na recepcii som si uvedomil, kto táto dáma vlastne je. Pozorne stála a dozerala na recepčnú pokým nám nevybaví všetky náležitosti, nakoniec sa spýtala, ako sa nám páčilo. V tej chvíli som si všimol a zároveň uvedomil že je to riaditeľka hotela. Bol som šokovaný. A čo sa nestalo túto zimu na lyžovačke? Opäť ta istá pani riaditeľka, čo som ja už vedel, roznášala vo večerných hodinách kvety po hoteli na každý jeden stolček vo všetkých zákutiach hotela, aby sa hostia cítili útulne. No posúďte sami, ostali by ste chladni? A tak Vám prinášame kratučké interview s touto zaujímavou dámou, ktorá ako manažér je pre mňa veľkým vzorom.

 

Čo Vás viedlo k tejto práci?

Bolo to už pred 27 rokmi, keď som sa začala dotýkať tejto práce. V prvom rade som sa snažila nájsť prácu, kde by som bola v kontakte s ľuďmi. Druhým dôvodom bolo spoznávanie krajín. Prostredníctvom tejto práce som si mohla vyberať krajiny a to bola dostupná možnosť poznávania krajín.

 

Aké hodnoty vyznávate?

V prvom rade je to ísť príkladom pri vedení ľudí. Preukázať to oduševnenie všetkým zamestnancom. Vkladám sa do toho celá. Som rada v centre diania, personálu aj hostí.

 

Prezraďte nám niečo o svojej kariére. Kde ste pracovali ?

Štartovala som v súkromnom hoteli 1987. Počas 3 rokov duálneho  systému vzdelávania, ktoré má Nemecko a to práca 3 mesiace a 6 mesiacov škola, som prešla všetkými oddeleniami. Po týchto 3 rokoch ma čakal ďalší kurz, kde som sa zameriavala na vedenie ľudí v menších hoteloch. To trvalo niekoľko mesiacov a potom som sa presťahovala do Veľkej Británii na jeden rok. Vo Veľkej Británii som začínala ako čašníčka. Kuriózne je, že ako chef de rang som bola prvou ženou v brandži v tom čase. Ďalšou kuriozitou je, že ten Hotel Lucknam park dostal vtedy prvú Michelin hviezdu. Išlo hlavne o naučenie sa anglického a francúzkeho jazyka. Potom som pracovala jeden rok pri Ženevskom jazere v 5 hviezdičkovom hoteli (Montreux Palace – jazz festival), kde som sa zdokonalila vo francúzštine. Po tom, ako som sa naučila jazyky bol čas dostať sa vyššie a tak som sa vrátila do Nemecka. V Nemecku v Stuttgarte som pracovala v Maritim hoteli, ako asistentka kongresového manažéra. Tam sa pripravovali koncerty, kongresy a veľké podujatia. Potom som pracovala ako manažér reštaurácie v malom mestečku medzi Stuttgartom a Norimbergom v súkromnom hoteli. Ešte stále to nebolo ono, čo by ma napĺňalo a vtedy prišiel do toho Kempinski. Takže od roku 1999 pracujem v Kempinski hoteli. V júni 1999 to bol prvý Hotel Kempinski a to letiskový hotel v Norimbergu. Pracovala som tam ako group asistent sales manager (kongresy, skupiny...). Po roku som postúpila na vyššiu pozíciu ako manažér group sales. Po roku som už nemala na starosti iba prácu v kancelárii, ale aj samotný servis banketov. Po dvoch rokoch som išla do ďalšieho oddelenia, ako assistent F&B /food and beverage/ manager. Potom v roku 2004 som sa presťahovala do Afriky do Kempinski hotela v Tanzánii, nie ako asistent, ale ako manager F&B. Hotel tam ešte nebol dokončený, takže jeden rok bola príprava a potom jeden rok po otvorení som tam strávila. V roku 2006 v novembri som prestúpila do Dubaja do Hotela Kempinski Ajman, tiež ako F&B manager až do januára 2010. A vo februári 2010 som prišla sem do Kempinski hotela na Štrbské pleso. Začala som tu ako operation manager a starala sa o pozdvihnutie kvality. V apríli 2012 som bola povýšená, ako hotel manager. V tejto pozícii sa malo ukázať, či dokážem manažovať celý hotel. A v 2013 som dostala pozíciu general manager, čo je vlastne riaditeľ hotela, najvyššia pozícia. 

 

Všimol som si, že ste v hotely takmer non-stop, nepochybne máte rada svoju prácu. Povedzte, čo je hnacím motorom čo Vás motivuje ?

Myslím, že je to o vášni k tejto práci, s úsmevom odpovedala. Aj keď patríme do reťazca hotelov, ktoré majú menej ako 100 izieb, by hotel mal byť vedený ako rodinný hotel, proste je osobnejší... Má 98 izieb.

 

Nikdy nezabudnem na to, kto mi na záver jedného pobytu tu v hoteli odnášal kufre. Odvtedy ste mi ostali v pamäti a tešil som sa úprimne, že Vás na dovolenke uvidím. A nesklamali ste,  opäť príjemné prekvapenie - roznášali ste kvety po hoteli. Priznám sa, ešte som si to nevšimol v iných hoteloch. Čo vás vedie k takémuto spôsobu práce? Nepochybne dodržiavate Ježišov princíp ( Keď chceš byť majstrom/Bossom, tak sa poníž a slúž svojim poddaným )

V súvislosti s tými kvetmi je to taktiež o vášni, keďže kvety milujem. A je to o tom, aby sme dali trošku nehy do toho servisu. Niečo, čím to celé zjemníme. Opäť úsmev. Vedie ma k tomu určite aj perfekcionizmus.

 

Na čo ste hrdá, čo ste spravili v tomto komplexe?

V prvom rade, som hrdá na šancu, ktorú som dostala, viesť hotel. Bol to vždy môj sen. Je to potom aj to, že vedúce pozície máme zastúpené Slovákmi. To znamená, že dávame šancu domácim ľudom byť vo vedúcich pozíciach. Na začiatku bol Grand Hotel Kempinski High Tatras výnimočný svojou polohou a krásnou architektúrou, teraz sa však môžme popýšiť aj kvalitou reštaurácie a celkových služieb.

 

Možte nám prezradiť a popýšiť sa nejakými konkrétnymi úspechmi?

Áno, je tu viacero touch pointov a veľa podnetov som dala ja sama, ale samozrejme vždy to konzultujem s ďalšími ľuďmi. Takže preto viem, že keď to nerozhodnem ja sama, ale tím, tak to bude silné rozhodnutie.

 

Podľa našich postrehov hotel prešiel určitými zmenami, prečo?

Pretože zmeny musia prichádzať, aby sme sa neustále zlepšovali.

 

Prečo sa rozhodlo vedenie hotelov rozšíriť svoju sieť na území Slovenska práve do oblasti Vysokých Tatier?

Kempinski sa vždy snaží nájsť tú najlepšiu nehnuteľnosť v krajine a chce byť vo vedení v rámci hotelierstva v regióne. Kempinski má dlhoročnú tradíciu a práve aj z pohľadu veku a histórie bola zaujímavá táto nehnuteľnosť.

 

Akí hostia prevažujú?

45 percent Slováci a 25 percent Česi, čo je veľmi dobré,  pretože sa zameriavame na domáci trh. Veľa Slovákov tu tiež pracuje, takže sme tomu radi, najmä z pohľadu komunikácie.

 

V čom podľa Vás hotel vyniká v porovnaní s miestnou konkurenciou, pretože lastovičky čvirikajú, že je to gastronómiou a mimoriadnou starostlivosťou o hostí?

Tak v prvom rade Kempinski je medzinárodná sieť a preto sa očakáva, že budeme mať vysoké štandardy. Je to aj na zamestnancoch. Snažíme sa byť čo najviac milí a priateľskí k hosťom, čo pred tým nebolo úplnou samozrejmosťou v tomto regióne.

 

Pripravujete nejaké ďalšie zmeny a čo chystáte do nasledujúcich období?

Práve teraz sa opäť sústredíme na koncertové balíky počas víkendov, ktoré začínajú v marci a skončia v decembri. Taktiež sa tešíme na príchod Univerziády, čo je pre nás možnosť zviditeľniť sa a ukázať naše kvality.

 

Do tejto recenzie by sme radi menovite poukázali na tzv.. piliére hotela, mám na mysli personál. Za úspechom každej spoločnosti je team ľudí, tak nám prezraďte niečo o tom vašom pani riaditeľka.

Veľmi sa teším z toho, že sme získali pozíciu najatraktívnejšieho zamestnávateľa v regióne. Podotýkam, že táto otázka je možno smerovaná aj tak trošku na slečnu tlmočníčku (recepčnú), ktorá povedala, že pracovať pre Kempinski je veľmi zaujímavé a vytvára veľmi dobré podmienky pre svojich zamestnancov.

Ako zamestnanec sa môžem veľmi veľa naučiť, je to o skúsenostiach a o určitej prestíži, povedal Someliér Matúš Hamara. O vynikajúce jedlá sa stará dvojica kuchárov Tomáš Tejbus Jozef Breza a o príjemné privítanie sa postará sympatická recepčná Mária Kováčová.  Spomenúť  všetkých ľudí sa nedá, pretože za všetkým stojí kompletný tím a všetci spolu dobre pracujú.

 

img 

 




twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona