O odškodnení majiteľov áut z Dieselgate sa na Slovensku nehovorí

NETKY.SK • 16 November 2016, 11:36 • 2 min
O odškodnení majiteľov áut z Dieselgate sa na Slovensku nehovorí

POPRAD 16. novembra (SITA) - O riešení emisného škandálu nemeckej automobilky Volkswagen, tzv. "Dieselgate", a o odškodnení majiteľov jej vozidiel na Slovensku nehovorí.

slovakia

left justify in out

Tvrdí to Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad, o. z., ktorá v stredu počas tlačovej konferencie vyzvala všetkých slovenských spotrebiteľov, vlastníkov automobilov s manipulovaným softvérom na meranie produkcie emisií, aby ju kontaktovali prostredníctvom emailovej adresy info@sospotrebitelov.sk. "Budeme hľadať riešenia v spolupráci aj s inými spotrebiteľskými združeniami v iných krajinách. Chceme rovnako osloviť všetky kompetentné inštitúcie na Slovensku, aby definovali tento problém,“ informovala Petra Čakovská z S.O.S.

 

Podľa Čakovskej spoločnosť listom osloví aj samotný Volkswagen, no rovnako aj napríklad ministerstvo životného prostredia či Slovenskú obchodnú inšpekciu.

 

Emisný škandál automobilky Volkswagen vypukol v septembri minulého roka, keď bola odhalená manipulácia emisných testov dieselových motorov automobilky v USA. Na Slovensku by sa tento problém mohol týkať viac ako 46 tis. áut. S.O.S. plánuje vyburcovať a naštartovať diskusiu o pomoci majiteľom automobilov, ktorý sa toto odhalenie týka.

 

„Európska únia nemá vytvorený mechanizmus, ktorým by vedela pomôcť v takýchto prípadoch a naše inštitúcie majú skôr tendenciu odpovedať, že čakajú, čo sa stane na strane Európskej komisie a výsledok pre spotrebiteľov nie je žiadny,“ skonštatovala Čakovská.

 

Podľa jej slov škandál ukázal niekoľko problémov. Poukázala na to, že kým v oblasti lodnej, leteckej a železničnej dopravy existujú nezávislé inštitúcie, ktoré kontrolujú, ako pravdivo dodržiavajú výrobcovia európske normy, pri automobilovej doprave nič také neexistuje. Čakovská tvrdí, že je potrebné nezávislé testovanie áut na cestách a nielen v laboratóriách.

 

Aj na základe testov, ktoré vykonalo spotrebiteľské združenie Which? vo Veľkej Británii ešte pred niekoľkými rokmi až 95 percent dieselových áut rôznych značiek vykazovalo vyššie emisie, ako deklarovali výrobcovia. "Európski politici diskutujú o Parížskej dohode, o klimatických zmenách, ale ak nevieme emisie skontrolovať, dohody sú nám v podstate nanič,“ upozornila Čakovská.

 

Škandál podľa Čakovskej otvoril aj ďalší problém. "Ukázalo sa, že slovenskí spotrebitelia nemajú záujem o ochranu životného prostredia a prostredia ako takého,“ povedala. Poukázala na to, že na spotrebiteľské organizácie sa v zahraničí obracajú tisíce užívateľov automobilov, ktorí sú zavádzaní. „Na Slovensku takéto nasadenie zo strany spotrebiteľov zatiaľ necítime. Kým problém neovplyvňuje funkcionalitu auta, nevedia, akým spôsobom škodia životnému prostrediu, pre nich to žiaden problém nespôsobuje a nedožadujú sa kompenzácie,“ dodala Čakovská.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies