Neuveriteľné! Čína má samoriadiaci dopravný prostriedok, ktorý nepoužíva koľaje a jazdí po virtuálnej železnici

NETKY.SK • 20 Máj 2021, 07:51 • 2 min
Neuveriteľné! Čína má samoriadiaci dopravný prostriedok, ktorý nepoužíva koľaje a jazdí po virtuálnej železnici

ČÍNA - Krajina má inovatívnu dopravu. Je to prostriedok, ktorý je v podstate niečo medzi autobusom, vlakom a električkou. Nepoužíva koľaje a jazdí po virtuálnej železnici. Čínsky vývojár totiž vytvoril bezobslužné vlaky, ktoré automaticky jazdia po akejkoľvek ceste. Môžu prepraviť až 500 cestujúcich. Navyše šetrí planétu.

slovakia

left justify in out

Táto autonómna železničná preprava bola prvýkrát predstavená v stredočínskom Zhuzhou v roku 2017, a je opísaná ako kĺbový autobus s optickým vedením. Tento autobus je niekde medzi vlakom, električkou a autobusom. Namiesto koľajníc jazdí na gumových pneumatikách, môže ísť až 70 km/ hod a je napájaný elektrickou energiouNa dĺžke asi 30 metrov má senzory, ktoré snímajú rozmery ciest a môžu si naplánovať vlastnú trasu na virtuálnej železnici.

 

img

 

Jeho kapacita je 100 cestujúcich na jeden vozeň. Senzorový systém pomáha vodičom udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu. Ak sa však stane, že dôjde k odklonu, zobrazí sa automatické varovanie. Má tiež systém varovania pred kolíziou. To znamená, že vodič je držaný v bezpečnej vzdialenosti od vozidiel na ceste, ale ak sa dostane príliš blízko, varuje ho výstrahou.

 

img

 

Ak chce vodič zmeniť trasu, navigačné zariadenie skontroluje premávku na alternatívnej trase predtým, než obchádzku odporučí, aby sa vyhlo preťaženiu, podobne ako v Mapách Google. Nabitie na cestu, ktorá by trvala približne 2 až 3 míle, je približne 30 sekúnd, zatiaľ čo na 16 míľový výlet by to trvalo 10 minút.

 

Systém má veľa výhod, vrátane schopnosti vytvoriť efektívnejší dopravný systém. Má tiež prednostný prejazd na semaforoch, ktorý motivuje ľudí, aby používali verejnú dopravu. Taktiež je ľahko a lacno údržateľný vďaka absencii koľají a nepotrebnosti nadzemného vedenia. Znamená to tiež menšie znečistenie z dôvodu nabíjateľných lítiových batérií.

 

Jedinou nevýhodou, tohto inovatívneho spôsobu prepravy je, že na ceste sa vytvárajú vyjazdené koľaje kvôli presnosti vyrovnania kolies. Tento rýchlikový autobus sa nedávno dostal do popredia aj v katarskej Dauhá, kde bol testovaný na použitie na majstrovstvách sveta 2022. Dúfajú, že systémy Bus Rapid Transit umožnia mestu hostiť hry s udržateľnosťou. Odborníci tvrdia, že výsledky BRT poskytujú presvedčivý dôvod na to, aby ho viac miest považovalo za prioritu prepravy.

 

Prečítajte si tiež: Spoločnosť Samsung predstavuje koncept nových skladacích telefónov



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Kristýna Peštová

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona