Nedobrovoľné prepoistenie treba najprv oznámiť novej zdravotnej poisťovni

NETKY.SK • 13 December 2016, 17:34 • 2 min
Nedobrovoľné prepoistenie treba najprv oznámiť novej zdravotnej poisťovni

BRATISLAVA - Nedobrovoľné prepoistenie musia klienti oznámiť svojej novej zdravotnej poisťovni. Tá má totiž možnosť takéto prihlášky stornovať.

slovakia

left justify in out

"Zdravotné poisťovne medzi sebou komunikujú a písomne poistencom oznámia, či vyhoveli takejto žiadosti," povedala hovorkyňa VšZP Petra Balážová. Podnet treba podľa nej adresovať aj na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS).

 

Ak poistenci potrebujú ísť k lekárovi v čase riešenia podnetu, zdravotnú starostlivosť im zatiaľ zabezpečuje poisťovňa, do ktorej ich prepoistili. "Kým nemajú rozhodnutie o vyriešení podnetu, u lekára dávajú preukaz poistenca novej zdravotnej poisťovne," povedala Balážová. Ak nový preukaz pacientom ešte nedoručili, treba kontaktovať novú zdravotnú poisťovňu, starostlivosť im lekári napriek tomu poskytnú. V prípade problémov pri zabezpečení liečby sa má pacient opäť obrátiť na zdravotnú poisťovňu.

 

Zmeniť zdravotnú poisťovňu je možné raz ročne, vždy najneskôr do konca septembra. Zmena sa akceptuje od 1. januára nasledujúceho roka.

 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona