Návšteva Berlína vraj môže turistov vyliečiť zo stereotypov

NETKY.SK • 28 Júl 2018, 06:00 • 2 min
Návšteva Berlína vraj môže turistov vyliečiť zo stereotypov

BERLÍN - Návšteva Berlína môže zahraničných turistov vyliečiť zo stereotypov o Nemecku. Ukáže im totiž, že veci v nemeckej metropole fungujú trochu inak, než očakávali, hovorí Burghard Kieker, šéf marketingovej agentúry VisitBerlin, ktorá do hlavného mesta spolkovej republiky láka návštevníkov.

slovakia

left justify in out

"Berlín je najefektívnejšia zbraň proti stereotypom o Nemecku - proti predstave o úžasne disciplinovaných ľuďoch, ktorí vstávajú o šiestej hodine a hneď začnú vyrábať autá, o ľuďoch, ktorí idú do pivnice, keď sa chcú zasmiať," hovorí s úsmevom Kieker.

 

Naráža tak na uvoľnenú a svojráznu atmosféru mestských častí, ktorou sa Berlín do značnej miery líši od miest ako Mníchov alebo Hamburg, aj na často divoký mix, ktorý tvorí jeho obyvatelia pochádzajúci z celého sveta.

 

Rad cudzincov sa potom, podľa neho, pri návšteve metropoly pýta, či skutočne patrí k Nemecku. Práve kvôli jedinečnej atmosfére, podľa Kiekera, do Berlína mieri väčšina turistov. Pamiatky síce tiež navštívia, ale hlavným lákadlom je tunajšia genius loci. "Ľudia už nechcú len obísť mesto autobusom, ale chcú sa stretnúť s miestnymi a zistiť, ako žijú," je presvedčený o motivácii takmer 14 miliónov návštevníkov, ktorí do Berlína dorazili vlani. V priemere sa v nemeckej metropole zdržali 2,4 noci a utratili tu 210 eur za deň.

 

Zo zahraničia najčastejšie prichádzajú Briti, Taliani a Američania, najviac zase utrácajú Rusi, Číňania a ľudia z arabských krajín. 

 

Záujem turistov o Berlín, ktorého počet obyvateľov každoročne vzrastie o 40 000, podľa Kiekera neoslabil ani krvavý teroristický útok z decembra 2016, ani krach aeroliniek Air Berlin, ktoré pre mesto predstavovali dôležitú spojnicu so svetom. Za prvých päť mesiacov tohto roka stúpol počet návštevníkov Berlína oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 4,4 percenta.

 

Zhruba na tejto úrovni by agentúra chcela rast udržať aj v ďalších mesiacoch a rokoch, aj keď Kieker priznáva, že má v skutočnosti len veľmi malé páky, ako to ovplyvniť. "Nemyslíme, že to mestu robí dobre, keď je rast počtu turistov prehnaný," mieni Kieker, podľa ktorého potom môže ľahko prísť o svoju jedinečnú atmosféru.

 

"V žiadnom prípade nechceme rýchly masový turizmus, kedy sa ľudia v meste objavia na päť hodín a zase sú preč," zdôrazňuje. "Nechceme sa stať Disneylandom, chceme byť Berlínom," podotýka.

 

Aj preto agentúra nepodporuje zďaleka všetky atrakcie, ktoré mesto turistom ponúka, a usiluje napríklad o zákaz takzvaných pivných kôl, na ktorých skupiny až 16 ľudí konzumujúcich zlatistý mok brázdia nemeckú metropolu.

 

Mesto tiež rieši svoj vzťah k platformám na zdieľanie ubytovania, ktoré tu vlani ubytovali okolo 700 000 návštevníkov. Úrady sa snažia na jednej strane umožniť ľuďom prenájom vlastného bytu na obmedzenú dobu a zároveň znížiť počet profesionálov, ktorí prenajímajú napríklad desať alebo 20 bytov. Legislatíva už je podľa Kiekera v poriadku, chýbajú ale úradníci, ktorí by jej dodržiavanie kontrolovali.

 

Práve problémy s mestskou správou, ktorú veľká časť Berlínčanov považuje za najhoršiu v celom Nemecku, metropolu podľa Kiekera ešte trochu brzdí. "Berlínu sa dnes darí dobre, a teraz si ešte predstavte, čo by sa stalo, keby fungovala mestská správa," dopĺňa s úsmevom.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
barbora lučivjanská
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies