NASA objavila viac ako 1200 nových exoplanét

NETKY.SK • 11 Máj 2016, 07:19 • 2 min
NASA objavila viac ako 1200 nových exoplanét

WASHINGTON - Pomocou Keplerovho vesmírneho ďalekohľadu sa podarilo potvrdiť existenciu 1284 nových exoplanét, teda planét, ležiacich za hranicami našej slnečnej sústavy. Informoval o tom dnes americký Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA).

Podľa Timothyho Mortona z Princetonskej univerzity v štáte New Jersey ide o najväčší počet jednorazovo potvrdených exoplanét. Celkový počet potvrdených exoplanét sa tým viac ako zdvojnásobil, uviedla Ellen Stofanová z NASA.

Medzi 1284 novými exoplanétami je aj viac ako 100, ktoré sú približne veľké ako Zem. Deväť malých planét sa nachádza v takzvaných obývateľných zónach, v ktorých sú priaznivé podmienky pre existenciu vody v tekutom skupenstve.

Do júla 2015 objavil Keplerov ďalekohľad 4302 potenciálnych exoplanét. Z toho sa existenciu 984 podarilo potvrdiť už skôr, ďalších 1284 pomocou novej analýzy, ktorú opisuje časopis The Astrophysical Journal. U 707 objektov ide zrejme o planý poplach, ďalších 1327 je zrejme planétami, no musí sa to ešte potvrdiť, uviedla agentúra DPA.

Keplerov ďalekohľad funguje od roku 2009. Viackrát zápasil s technickými problémami. V apríli bol dočasne v núdzovom režime, opäť už však pracuje normálne.

Redakcia Netky