Béla
Bugár

Zuzana
Čapútová

Eduard
Chmelár

Gabriela
Drobová

Štefan
Harabin

Marian
Kotleba

Milan
Krajniak

František
Mikloško

Rober
Mistrík

Róber
Švec

Bohumila
Tauchmannová

Juraj
Zábojník

Oskar
Fegyveres

Maroš
Šefčovič
Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
21. jan. 2019Vincent
BratislavaBratislava -7°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
11.12.2018 09:38 Ekonomika
Nakupovali ste cez internet a chcete svoju platbu získať späť? Takýto je postup
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
11.12.2018 09:38 Ekonomika

Nakupovali ste cez internet a chcete svoju platbu získať späť? Takýto je postup



BRATISLAVA - Nákupy cez internet sa tešia čoraz väčšej popularite. V prípade, že darček jednoducho nepríde a bol kúpený cez internet a zaplatený platobnou kartou, je možné využiť službu chargeback.


"Služba chargeback je efektívnym nástrojom na posilnenie ochrany spotrebiteľov proti nepoctivým obchodníkom. Ide o proces spätného zúčtovania platobnej transakcie prostredníctvom platobnej karty, ktorý pre používateľov platobných kariet predstavuje určité zvýhodnenie oproti platbám v hotovosti alebo na dobierku. Na platbu prevodom sa chargeback nevzťahuje," vysvetľuje Sylvia Ďatelinková z Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie (SBA).

 

 

Podľa nej službu môže využiť v podstate každý držiteľ platobnej karty, ktorý uskutočnil platobnú transakciu platobnou kartou u obchodníka, ktorý napríklad nedodal tovar a služby, dodal tovar v rozpore s dohodnutými podmienkami alebo v prípade, ak obchodník odmieta akceptovať odstúpenie od zmluvy.

 

"V prvom rade je potrebné kontaktovať obchodníka za účelom uplatnenia reklamácie. S reklamáciou zbytočne neotáľajte, aby ste dodržali lehoty na jej uplatnenie a zároveň, aby ste sa nepripravili o možnosť spätnej úhrady. S obchodníkom komunikujte výlučne písomnou formou alebo e-mailom. Doklad o uplatnení reklamácie ako aj komunikáciu zo strany obchodníka si odložte. Ak odmieta komunikovať alebo nemá záujem reklamáciu vybaviť, bezodkladne kontaktujte vydavateľa platobnej karty, teda banku a požiadajte o spätnú úhradu," radí Ďatelinková.

 

Nákupy cez internet by sa mali realizovať výhradne z počítača, ktorý je zabezpečený proti zneužitiu dôverných údajov, tzn. má aktualizovaný operačný systém, internetový prehliadač a pravidelne obnovovaný antivírusový program. Je dobré si dôveryhodnosť internetového obchodníka vždy vopred overiť.

 

Zdroj: Pixabay

 

"Nakupujte výlučne cez zabezpečené a autorizované internetové obchody. Citlivé údaje o platobnej karte nikomu neoznamujte, nikam neposielajte, vystavili by ste sa riziku ich zneužitia a porušili by ste bezpečnostné predpisy banky. Než pristúpite k záväznej objednávke dôkladne si prečítajte obchodné podmienky," zdôrazňuje právnička.

 



reklama


Zdroj: TASR, netky IK

Foto:  Pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok