Béla
Bugár
3.1%

Zuzana
Čapútová
40.6%

Eduard
Chmelár
2.8%

Štefan
Harabin
14.4%

Marian
Kotleba
10.4%

Milan
Krajniak
2.8%

František
Mikloško
5.7%

Róbert
Švec
0.3%

Bohumila
Tauchmannová
0.2%

Juraj
Zábojník
0.3%

Maroš
Šefčovič
18.7%

Ivan
Zuzula
0.2%

Martin
Daňo
0.5%
Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
25. mar. 2019Marián
BratislavaBratislava 12°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
11.12.2018 09:38 Ekonomika
Nakupovali ste cez internet a chcete svoju platbu získať späť? Takýto je postup
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
11.12.2018 09:38 Ekonomika

Nakupovali ste cez internet a chcete svoju platbu získať späť? Takýto je postup



BRATISLAVA - Nákupy cez internet sa tešia čoraz väčšej popularite. V prípade, že darček jednoducho nepríde a bol kúpený cez internet a zaplatený platobnou kartou, je možné využiť službu chargeback.


"Služba chargeback je efektívnym nástrojom na posilnenie ochrany spotrebiteľov proti nepoctivým obchodníkom. Ide o proces spätného zúčtovania platobnej transakcie prostredníctvom platobnej karty, ktorý pre používateľov platobných kariet predstavuje určité zvýhodnenie oproti platbám v hotovosti alebo na dobierku. Na platbu prevodom sa chargeback nevzťahuje," vysvetľuje Sylvia Ďatelinková z Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie (SBA).

 

 

Podľa nej službu môže využiť v podstate každý držiteľ platobnej karty, ktorý uskutočnil platobnú transakciu platobnou kartou u obchodníka, ktorý napríklad nedodal tovar a služby, dodal tovar v rozpore s dohodnutými podmienkami alebo v prípade, ak obchodník odmieta akceptovať odstúpenie od zmluvy.

 

"V prvom rade je potrebné kontaktovať obchodníka za účelom uplatnenia reklamácie. S reklamáciou zbytočne neotáľajte, aby ste dodržali lehoty na jej uplatnenie a zároveň, aby ste sa nepripravili o možnosť spätnej úhrady. S obchodníkom komunikujte výlučne písomnou formou alebo e-mailom. Doklad o uplatnení reklamácie ako aj komunikáciu zo strany obchodníka si odložte. Ak odmieta komunikovať alebo nemá záujem reklamáciu vybaviť, bezodkladne kontaktujte vydavateľa platobnej karty, teda banku a požiadajte o spätnú úhradu," radí Ďatelinková.

 

Nákupy cez internet by sa mali realizovať výhradne z počítača, ktorý je zabezpečený proti zneužitiu dôverných údajov, tzn. má aktualizovaný operačný systém, internetový prehliadač a pravidelne obnovovaný antivírusový program. Je dobré si dôveryhodnosť internetového obchodníka vždy vopred overiť.

 

Zdroj: Pixabay

 

"Nakupujte výlučne cez zabezpečené a autorizované internetové obchody. Citlivé údaje o platobnej karte nikomu neoznamujte, nikam neposielajte, vystavili by ste sa riziku ich zneužitia a porušili by ste bezpečnostné predpisy banky. Než pristúpite k záväznej objednávke dôkladne si prečítajte obchodné podmienky," zdôrazňuje právnička.

 



reklama


Zdroj: TASR, netky IK

Foto:  Pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok