Najväčšie obavy majú obchodníci z nárastu nákladov na priestory

NETKY.SK • 2 Apríl 2016, 12:09 • 2 min
Najväčšie obavy majú obchodníci z nárastu nákladov na priestory

BRATISLAVA – Nárast nákladov na obchodné priestory a nejasné ekonomické vyhliadky sú podľa podnikateľov v maloobchode dve najväčšie riziká pre rok 2016. Kým v prvom prípade vidí toto riziko 56 % z nich, v druhom je to 42 % opýtaných predajcov.

slovakia

left justify in out

Vyplýva to z celosvetového prieskumu realitno-poradenskej spoločnosti CBRE. Ako tretiu najväčšiu hrozbu označili nedostatok kvalitných obchodných priestorov (37 %).

 

Poradenská firma konštatovala, že aj v tomto roku by mala globálna ekonomika v ustálenom tempe naďalej rásť, pričom na vyspelých trhoch sa očakáva len mierne tempo rastu. Upozornila však na potenciálne riziká, a to najmä rastúce úrokové sadzby v USA, oslabenie čínskeho jüanu a finančnú krízu na jednom alebo viacerých rozvíjajúcich sa trhoch.

 

Pozitívne trendy by mali byť podľa nej viditeľné aj v oblasti maloobchodu. Až 83 % maloobchodníkov predpokladá, že rozširovanie počtu ich kamenných predajní neovplyvní nárast online predaja v roku 2016.

 

„Síce opatrne, ale naďalej budú maloobchodníci rozširovať sieť svojich kamenných predajní. Samozrejme, čakajú ich prirodzené výzvy v podobe zvyšujúcich sa nákladov, nestabilných ekonomík na niektorých trhoch, a tiež v podobe hrozieb a príležitostí, ktoré ponúkajú moderné technológie,“ predpovedá výkonný riaditeľ CBRE Slovensko Tomáš Hegedűš.

 

Orientácia predajcov na trhy jednotlivých krajín bude v tomto roku rôznorodá, na vrchole ich agendy však aj naďalej zostane západná Európa, konkrétne Nemecko (35 %), Francúzsko (33 %) či Veľká Británia (29 %). Napriek obavám z vývoja ekonomiky v USA a Číne vidia maloobchodníci potenciál aj na týchto trhoch. Malé trhy ako Slovensko, Slovinsko alebo Estónsko s 3 % nie sú podľa prieskumu v popredí záujmu.

 

Opatrne optimistický sa zdá byť trend otvárania nových predajní, najmä u amerických a európskych značiek. Až 67 % značiek je pripravených otvoriť do 20 nových obchodov. Ďalších 17 % by chcelo v tomto roku otvoriť viac ako 40 obchodov. Prieskum ukázal tiež, že len 22 % obchodníkov v retaile sa obáva silnej konkurencie z prostredia online predaja.

 

Štandardné obchody v mestách a obchodné jednotky v nákupných centrách sú podľa CBRE celkom očakávane najpopulárnejšími formátmi predajní, u ktorých sa predpokladá expanzia. „Zaujímavosťou je aj cielenie na tzv. travel hubs, teda cestovné uzly ako letiská, terminály vlakových či autobusových staníc,“ uzavrela spoločnosť.

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies